Collega's,

Zijn er zwembaden die ervaring hebben met het aankopen van gepersonaliseerde gehoorbescherming voor het personeel? Zo ja, aan welke technische verreisten moeten deze voldoen om efficiënt te zijn op luidruchtige momenten in de zwemhal?

 

Groeten,

Michiel.

Zwembad De Kleine Dender

Weergaven: 189

Reacties op vraag/bericht

Dag Michiel,

al onze redders hebben op maat gemaakte oordopjes van variphone. Daarbij konden ze bij productie zelf bepalen hoeveel decibels er gedempt worden (keuze tussen 15, 20 of 25 dacht ik, maar niet meer zeker van).

Jaarlijks komt variphone ook langs om ze te testen en eventueel te vervangen waar nodig. Ook dan kunnen de decibels nog aangepast worden.

kostprijs van 1 stel oordopjes ligt rond de € 110.

Ik promoot het gebruik ervan erg graag en ik zie onze redders die ook meer en meer gebruiken. 't geeft wel een groot verschil.

Ik ben nog niet op zoek gegaan naar andere leveranciers omdat we er tevreden van zijn.

veel succes ermee!

Dag Michiel

Wij hebben gehoorbescherming op maat laten maken bij Laperre.  De technische vereisten heb ik overgelaten aan de audiologen van Laperre zelf.  Reken op ongeveer €160 per redder.  Onze redders zijn zeer tevreden.

Groeten van Marc

Michiel

Onze redders hebben allemaal op maat gemaakte oordopjes met een filter van de firma Partner Safety.(prijs +/- 120 euro). Als je vermeldt dat het voor redders in het zwembad is, dan weet de firma wat je nodig hebt.

De technische vereisten weet ik niet zeker meer.

Voor studenten voorzien wij wegwerp oordopjes (demping snr = 36dB), aangekocht bij Mediprof. Wij hebben hiervoor advies gevraagd, maar dat is al enkele jaren geleden.

Dag Michiel,

ook wij hebben gehoorbescherming van Variphone, via AudioNova.

Op maat gemaakt, en aanpasbaar. De redders gebruiken deze bij drukke bezetting, zoals in de zomervakanties. Heel tevreden van.

Tijs Robbens

Zwembad Olympos

Dag Michiel,

Wij hebben dit via Partner Safety Care - Optiplast aangekocht info@partnersafety.be

Niet goedkoop, maar wel professioneel....

Mvg Jens

De redders bij ons hebben allemaal gepersonaliseerde gehoorbescherming, aangekocht bij Cotral.
Ik kan niet meteen technische gegevens geven van de oortjes, maar indien je wens bezorg ik je de gegevens van de contactpersoon die bij ons is langs geweest.

Ze hebben oortjes die voldoen aan de eisen voor het redden.

Of ze ze veel indoen is hun eigen zaak natuurlijk, meestal enkel op echt drukke speelmomenten..

 

mvg
Kristof

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden