Beste collega's,

Al enkele jaren baten wij de sporthal uit zonder permanent toezicht. De sportclubs trainen in de grote sporthal, de kleedkamers blijven open tijdens de training. In al die jaren hebben wij zo goed als geen klachten gekregen over diefstal in de kleedkamers. Vele sporters nemen hun waardevolle spullen dan ook gewoon mee de zaal in. 

Echter worden nu al enkele weken op rij, telkens op hetzelfde uur op dezelfde dag, sigaretten gestolen uit de kleedkamers. Vanuit de clubs werd meteen naar de sportdienst gekeken om actie te ondernemen. Onze tips zijn dan om waardevolle spullen mee de kleedkamers in te nemen zodat diefstal geen kans krijgt. De leden zijn ingelicht, onder het motto een gewaarschuwd man is er twee waard. De politie werd gewaarschuwd en zal extra patrouilleren. Maar de clubs verwachten meer! 

Nu hadden we het voorstel om lockers te plaatsen in de gang waar waardevolle spullen kunnen worden opgeborgen. Clubs zouden liever zien dat de hele kleedkamer op slot kan. Echter willen we daar niet mee beginnen. Naar eigen ervaring beginnen sleutels al snel een eigen leven te leiden en op den duur weet je niet meer wie er allemaal een sleutel heeft en waar deze gebleven zijn. Personeel om dit in goede banen te leiden hebben we niet. 

Zijn er vanuit andere sporthallen ook ervaringen met diefstal? Hoe pakken jullie dit aan? Wat kan je als gemeente doen naar diefstalpreventie toe? 

Bedankt voor jullie ideetjes! 

Weergaven: 233

Reacties op vraag/bericht

Hoi,

in Kapellen hebben we ook 1 sporthal die geen toezicht heeft. Daar staat in de gang inderdaad een lockerkast.

Een tip die ik geef, wees hier niet te spaarzaam op. Op 2 jaar tijd is een eerste kast met sleuteltjes gesneuveld, deurtjes werden opengebroken, kastjes werden ook 'persoonlijk eigendom', mensen namen de sleuteltjes gewoon mee naar huis. Nu hebben we bij Olssen een lockerkast besteld met pincodesloten. Elke gebruiker kiest telkens een eigen code. En om middernacht springen alle sloten telkens weer open om 'vast gebruik' te voorkomen.

Succes!

Hey Antony,

Merci voor de tip! 

Hebben jullie soms problemen met de lockers i.v.m. codes die toch niet blijken te werken of loopt dat altijd vlotjes? 

Antony Van Dyck zei:

Hoi,

in Kapellen hebben we ook 1 sporthal die geen toezicht heeft. Daar staat in de gang inderdaad een lockerkast.

Een tip die ik geef, wees hier niet te spaarzaam op. Op 2 jaar tijd is een eerste kast met sleuteltjes gesneuveld, deurtjes werden opengebroken, kastjes werden ook 'persoonlijk eigendom', mensen namen de sleuteltjes gewoon mee naar huis. Nu hebben we bij Olssen een lockerkast besteld met pincodesloten. Elke gebruiker kiest telkens een eigen code. En om middernacht springen alle sloten telkens weer open om 'vast gebruik' te voorkomen.

Succes!

De lockerkast is nog onderweg. Ik zal het melden als er in de toekomst problemen mee zijn! Maar ik verwacht het niet. Heb van een andere leverancier een demonstratie gekregen van de sloten, zag er heel degelijk uit.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden