Hoi,

voor de vernieuwing van onze milieuvergunning krijgen wij de vraag naar het laatste keuringsverslag van de opslagtanks voor chemicaliën... echter hebben wij dit nog nooit laten doen. We wisten niet dat dit zelfs verplicht was?

Kan iemand mij hiermee helpen? Wat is de verplichting (jaarlijks, 2-jaarlijks,...), en welke instanties doen dit?

Bedankt!

Tijs Robbens

Zwembad Olympos

 

Weergaven: 96

Reacties op vraag/bericht

Voor zover ik weet is er alleen een attest nodig bij de aanleg, en eventueel optimaliseren bij verandering van de regelgeving, maar dit moet je eigenlijk al zelf willen natuurlijk ivm veiligheid. 

Hoi collega's,

bij navraag blijkt de volgende regeling: chemicaliën opslag moet om de 3 jaar gekeurd worden, en om de 20 jaar een grote keuring.

Hallo Tijs,

We zitten nu aan de kritische grens van 3 jaren.  Kan je even meedleen waar je dit gevonden hebt want dan kan ik hiermee aan de slag naar mijn management toe.

Dank je wel

Anne

Dag Anne,

wij hebben voor het opmaken van de aanvraag Farys als partner, en de persoon die met het dossier bezig is heeft ons dit weten vertellen. Ook van het zwembad van Lebbeke (dat door Farys wordt beheerd) kregen we te horen dat er om de 3 jaar een keuring moet gebeuren.

We hebben nu een keuring aangevraagd via Vinçotte (€330 voor keuring beide opslagunits).

Tijs

Hallo,

Obv deze communicatie thread heb ik ook verder navraag gedaan.  Dit is inderdaad een verplichte keuring, 3-jaarlijks uit te voeren.  Bij de chemische tank chloor komt daar mogelijks nog eens een extra keuring bij, omwille van agressief karakter van product (5-jaarlijks), indien het een zwart gekleurde tank betrof.

De keuring hebben we laten uitvoeren door de firma Corcon, uit Aalst (ca. 145 € per houder)

Details VLAREM :  zie meer onder rubriek 5.17.4.3.16. over de periodieke controle van de houders.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden