Beste Co's

 

Nu blijkt dat de Christelijke Mutualiteit weer aan klantenbinding doet. Niet alleen kinderen krijgen nu fiscaal voordeel als ze deelnemen aan sportkampen of sportlessen. Volwassenen krijgen nu ook € 15 terug....via de CM. Elke keer moet hiervoor per klant een papier worden ingevuld? Dat brengt in onze gemeente wel wat administratie mee en opzoekwerk per klant.... En volgens de CM is enkel dat papier geldig..... Zijn er nog gemeenten die hier bemerkingen op hebben?  Tips?

Graag u mening!

Mvg,

Bart

 

 

Weergaven: 274

Reacties op vraag/bericht

Bart

Idem bij ons. Trouwens werken wij ook nog voor Bond Moyson en het onafhankelijk ziekenfonds (zelfde verhaal). Ben benieuwd naar eventuele andere tips.

Wat te zeggen over mensen die betalen met dienstencheques (gekregen via participatiedecreet) en nog eens 15,00 euro eisen. De klanten van de CM,... worden dan profs als ik het goed voor heb. Wij zijn van plan om dat te weigeren.

Wij bekijken het probleem. Zij er nog gemeenten die met bovenstaande te kampen hebben?

mvg Stijn

Hallo

Hier ook zo en enkel hun aanvraagformulier is geldig. Bij ons dus ook extra werk maar we zien dit nog steeds als service naar onze klanten.

mvg Claudine

Dag Bart

In Sint-Truiden vullen we deze formulieren in en maken we er voorlopig geen probleem van. We vragen de (ouders van) deelnemers om de formulieren zelf in te vullen. Dat geeft als voordeel dat je al niet moet gaan zoeken aan welke cursus of sportkamp ze deelgenomen hebben. Onze balieverantwoordelijke kijkt het formulier na, zet handtekening en stempel.

Het zelfde principe voor formulieren van werkgevers die een tussenkomst verlenen.

Wij beschouwen dit als een vorm van serviceverlening.

Groetjes

Bart,

In Damme vullen wij de formulieren verder aan. De ouders moeten alle gegevens invullen, wij zoeken datum van betaling op en prijs en sturen dit door ter ondertekening naar burgemeeter en secretaris.

Dit zowel voor kinderen die sportkampen volgen, als voor volwassenen die sportlessen volgen.

Enkel de formulieren die ons bezorgd worden, handelen wij verder af.

De formulieren van de verschillende ziekenbonden zijn te vinden op onze website.

Wij zien dit ook als een extra serviceverlening.

mvg Saskia

Sportdienst Bornem heeft voor hun sportkampen een uniform formulier opgesteld dat alle ziekenfondsen aanvaarden. Ze delen dit gewoon uit na het kamp samen met de fiscaal attesten. Hiervoor hebben ze met de ziekenfondsen (ik denk dat het er 7 zijn) voorafgaandelijk afspraken gemaakt.

 

Steek je licht eens op bij Johan Permentier van sportdienst Bornem.

 

Ik zet op dit verhaal binnenkort een stagiair want wil dat ook hebben in Lubbeek. ;-)

 

Dienstverlening allemaal goed en wel maar het moet praktisch blijven. Ik ga akkoord met Bart dat het veel te veel administratieve rompslomp is.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden