Er is bij ons een lange wachtlijst voor kids die willen leren zwemmen. Het kan tot 8 maanden duren alvorens de zwemlessen starten. Hoe lang moet een kindje bij jullie wachten alvorens hij/zij kan leren zwemmen?

 

mvg
Stijn

Weergaven: 361

Reacties op vraag/bericht

Stijn,

De wachtperiode voor zwemlessen voor kids is ongeveer een 2-tal maanden.

We hebben maandelijks 2 reeksen van 10 lessen.

Je mag ze altijd doorsturen naar ons hoor!

Martine

Martine,

 

moeten de kids dan voorafgaand bij jullie ook een reeks watergewenning volgen en zo doorschuiven naar de zwemlessen of doen jullie enkel de zwemlessen zelf?

 

Annelies

Annelies,

 

Dat hoeft niet echt, wij geven 2 reeksen watergewenning per jaar, éénmaal in het voorjaar en éénmaal in het najaar.

Men is zeker niet verplicht om voorafgaand watergewenning te volgen.

Men mag inschrijven wanneer men de leeftijd van 5 jaar bereikt heeft (niet vroeger).

 

Groetjes, Martine

Dag stijn,

Sinds wij vorig jaar alle private zwemlessen hebben geweerd uit het Scheldebad, loopt de wachttijd voor nieuwe zwemmers op tot bijna 10 maand, niettegenstaande wij per week zwemlessen geven aan méér dan 300 kinderen (private- en groepeszwemlesjes).

vg

Erik

Dag Stijn,

 

Ik ben een nieuwkomer hier op het forum en ben zo eens het een en ander aan het overlopen.

Wij werken voorlopig nog met een 10 weken reeks voor de zwemlessen tijdens het schooljaar en werken niet met een wachtlijst. Zijn de lessen volzet is dat pech voor de mensen en is het wachten op de nieuwe inschrijvingen. De mensen binnen de gemeente krijgen 14 dagen voorgang op de mensen buiten de gemeente, iedereen betaald dezelfde prijs.

 

Vanaf september gaan we werken met 10 beurtenkaarten en een wachtlijst (hopelijk krijg ik daar geen spijt van).

Bij afwezigheid moet men verwittigen, zoniet worden de lessen aangerekend. Kwestie van controle en een beetje disipline.

 

Wij organiseren elke schoolvakantie zwemschool, van watergewenning tot vervolmaking en af en toe voegen we daar training (tot een diploma van maximum 400m)aan toe. Deze zwemschool wordt gegeven door vrijwilligers van de zwemclubs uit Maldegem.

Sinds ik als zwembadcoördinator werk heb ik ook het zwemkamp reddend- en survivalzwemmen ingelast zo kunnen we kinderen al een beetje kennis laten maken met het knelpunt beroep redder. Zo krijgen ook de kinderen die al een diploma hebben van meer dan 400m ook nog de kans om mee te doen aan een zwemkamp. Dit zwemkamp zit meteen vol en de kinderen zijn zeer geintereseerd, dit kamp wordt door onze redders zelf gegeven en zo blijven ook zij allert voor hun vak.

 

Heidi

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden