Beste collega's, Ik pas pas lid van het ISB forum en zou al meteen heel graag beroepen willen doen op jullie kennis en ervaring. Wij moeten tussen aug'13 en feb'14 een nieuw dossier opmaken voor een nieuwe milieuvergunning voor het zwembad. In de meeste steden en gemeenten zal de milieudienst hiervoor instaan. Bij ons blijkt dit 'momenteel' niet mogelijk te zijn. Heeft iemand onder jullie ervaring met het opstellen van dergelijke milieuvergunningen? Heeft iemand onder jullie zich laten begeleiden door externe firma's/diensten? Zo ja door welke?... Alvast bedankt en sportieve groeten.

Weergaven: 393

Reacties op vraag/bericht

Hallo,

Wij, als sportcentrum Hoeselt vzw hebben het nieuwe dossier milieuvergunning zwembad laten opmaken door een externe firma (net afgerond). Firma: Grontmij Belgium nv, Arenbergstraat 13, 1000 Brussel, tel 02-209 07 76, info@grontmij.be

gr, Patrick Leenders, spf Hoeselt

Katrien,

Misschien kan je eens informeren bij enviroplus.be(ISB-partner). Steven Ghysens is onze contactpersoon bij dit adviesbureau, maar ik zie dat ze intussen al verschillende kantoren hebben.  

 

Dag Katrien,

 

Pols ook eens bij de beroepsvereniging van Vlaamse MilieuProfessionals, www.VMX.be

Gr,

Roel

Dag Katrien

Wij hebben het dossier volledig zelf en alleen opgemaakt. Met alleen bedoel ik zonder hulp van de milieudienst (sic) of externe hulp.  Eén van mijn medewerkster heeft er het meeste werk aan gehad aangevuld met hulp van mezelf en andere collega's voor opzoekwerk, expertise en parate kennis.  We zijn opgeroepen door de commissie om een toelichting te komen geven hetgeen op 10 minuten achter de rug was.  Aanvankelijk waren we erg ontgoocheld over het gebrek aan hulp maar uiteindelijk zijn we blij en fier op onze werk.  Toen de vergunning in orde was stelde het diensthoofd van de MD voor om er samen iets op te gaan drinken.  Mijn antwoord was: "als we bekwaam zijn om een milieudossier alleen op te stellen zijn we dat ook om alleen een pint te gaan drinken."

Veel succes!

Marc

Bij ons was de eer aan onze Carlos Beele van de Koksijdse milieudienst.  Bel hem maar met mijn groeten  058.53.34.63.  Onze vergunning vervalt volgend jaar en onze vernieuwde aanvraag is ontvankelijk verklaard.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden