Collega's

Wij hebben de vraag gekregen één van onze zalen ter beschikking te stellen voor de nationale indoor hockey competitie in de wintermaanden.

Ons directiecomité maakt zich zorgen over indoor hockey in een sporthal, voornamelijk naar beschadigingen sportvloer ed.

Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee? Zo ja, hebben jullie bepaalde verzekeringen hiervoor laten afsluiten door de club of weigeren jullie gewoon deze competitie?

Alle input is welkom!

Katrien

Weergaven: 394

Reacties op vraag/bericht

Hallo Katrien,

bij ons gaat reeds een aantal jaren indoorhockey door tijdens de wintermaanden.

Initieel hadden we ook onze bedenkingen, maar we kunnen helemaal niet klagen: deze competitie verloopt heel gedisciplineerd, grote beschadigingen zijn er niet (wel wat krassen op de vloer, maar onze linobedekking kan dit aan),...

Mocht je meer concretere vragen hebben, bel me gerust eens op.

groetjes,
Mieke

Hallo Katrien,

In de gemeentelijke sporthal De Ring gaat ook indoorhockey door van de nationale competitie. Er is vorig jaar een raam gesneuveld. Dat raam werd hersteld en de kosten hiervan werden doorgerekend naar de organisatie.

Voorlopig geen andere beschadigingen denk ik.

Groeten,

Rika

Wij hebben in het verleden samengewerkt met Braxgata, maar toen we de sportvloer hadden vernieuwd werd het duidelijk dat de belasting van de vloer zeer intensief was. De vloer stond vol met moeilijk verwijderbare residustrepen. De stenen muren zijn niet zo ontvankelijk voor de harde ballen en onze indoor voetbaldoelen geraakten geblutst of stuk.
Ze gebruiken ook houten boordingen, rondom het veld, om de bal binnen te houden. Alhoewel die ooit geschaafd zijn geweest, ontstaan er grote splinters bij het opbergen en wekelijks opnieuw leggen. Die splinters kwamen in onze puntelastische vloer terecht. De samenwerking werd stopgezet.

In het verleden is er in onze sporthal ook al hockey gespeeld. Dat was toen niet echt een succes (veel kleine beschadigingen aan de vloer door de sticks), maar ik heb vernomen dat er ondertussen indoor met ander materiaal gespeeld wordt. Misschien de moeite waard om even na te vragen ?

Zonnige groetjes,

Johan

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden