Dag collega's

Tot enkele maanden terug hadden wij maar één zwemclub in ons zwembad en maakte deze gebruik van het volledige zwembad, maar daar is nu een tweede zwemclub bijgekomen (afscheuring).

Hierdoor is er discussie over het aantal ter beschikking gestelde zwembanen.

Heeft iemand objectieve criteria (aantal zwemmers per baan, max aantal van een bepaalde leeftijdsgroep per baan, ledenverhouding,...) om de zwembanen te verdelen onder twee of meerdere verenigingen?

Bedankt voor de antwoorden!

Gr Jordi 

Weergaven: 293

Reacties op vraag/bericht

Jordi,

bepaal eerst hoeveel banen je maximaal wil verhuren aan de clubs (dus totaal aantal beschikbare baanuren - banen die je zelf wil behouden voor baantjeszwemmers, zwemlessen, ...).

Vervolgens lijkt mij het meest fair om een ledenverhouding toe te passen: stel dat je 12 baanuren overhoudt en de ene club heeft 100 leden en de andere 50 leden, dan zou ik de ene club 8 banen geven en de andere 4.

Andrès

Hallo

Voor onze baantjeszwemmers hanteren wij dat er vanaf 7 personen een tweede baan open gaat (zwemmen in twee richtingen), maar niet als de scholen meer dan 10 leerlingen per baan hebben voor het SO of meer dan 15 leerlingen per baan voor het BO.

Voor de clubs zou ik gewoon met hen rond tafel gaan zitten om er hopelijk samen uit te geraken...

Dag Veerle en Andrès

Bedankt voor jullie antwoorden.

We zijn dinsdag rond de tafel gaan zitten :-).

Collega,

In Koksijde wordt geen rekening gehouden met afscheuringen.  De moederclub behoudt hun jarenlange activiteit, de nieuwe club moet een andere dag / uur kiezen.

Succes, Marc Supeley

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden