Beste Collega's,

In onze turnzalen en de kleine sporthal hebben wij een EHBBBO koffer voorzien voor de clubs maar geen ijspakketten.

In het sportcomplex Bleukens werd vanaf de opening in  2002  wel een ijskast met vriesonderdeel voor ijspakketten voorzien.

De ijszakjes verdwijnen constant en ook omdat het vriesonderdeel in de ijskast stuk is, hebben wij besloten de ijskast te verwijderen en  geen ijs meer te voorzien met negatieve reactie vanwege sommige sportclubs die in het sportcomplex hun sport beoefenen.

Wanneer ik goed geïnformeerd ben omtrent de verplichting om EHOB en ijs te voorzien, dacht ik dat dit in de eerste instantie de verantwoordelijkheid is van de sportclub en is wat wij aanboden een meeerwaarde  van service.

Wie voorziet wel ijspakketten en welke ervaringen hebben jullie daarmee?

Alvast bedankt voor een reactie

mvg

Chantal Bylemans

Sportdienst Balen

.

Weergaven: 294

Reacties op vraag/bericht

Wij voorzien gevulde bekertjes water in een diepvriezertje. Een goedkope oplossing waar wij nog geen negatieve opmerkingen over kregen.

hoi chantal

wij hebben een kleine diepvriezerkast (2 laden). in het begin van het seizoen starten wij ook met ijszakken (die idd zeer snel verdwijnen) maar daarnaast gebruiken wij plastieke bekers die wij half vullen met water. Dit wordt wekelijks aangevuld (wordt ook gebruikt als nazorg of ter voorkoming van een blessure na de trainingen). Dit werkt wel! sporters zijn hiermee tevreden! (enige nadeel is dat deze bekers gewoon in de kleedkamers blijven staan - al dan niet ontdooit ...)

groetjes

micky

Chantal,

Bij ons verdwenen ijszakken ook als sneeuw voor de zon. Intussen staat bij ons in elke sporthal een kleine diepvriezer gevuld met bekers ijs. Deze worden heel veel gebruikt en regelmatig aangevuld. 

mvg Bieke

Chantal,

Wij vullen zakjes om ijsblokjes te maken. Beetje handiger dan plastieken bekertjes.

Daarnaast hebben wij met de sportregio een groepsaankoop gedaan om instant coldpack aan te kopen. Zo heb je er ook indien de diepvries niet tijdig werd aangevuld...

Dag Chantal

Wij gebruiken al jaren bekers van piepschuim (isomo) die we vullen met water en laten invriezen.
Je kan dan, als het water ijs geworden is, de randjes van het bekertje afbreken waardoor je een nagenoeg gratis coldpack hebt.  Door het piepschuim, dat heel goed isoleert, kan je het ijs gemakkelijk vasthouden.
Het vriesvak van de koelkast in het EHBO-lokaal staat steeds vol bevroren bekers.
Gemakkelijk, efficiënt en heel goedkoop.

Groeten van marc

Hallo Chantal,

Wij hebben een diepvries laten inbouwen naast de kleedkamergang.

Hierin staan potjes met ijs.

Vrij mee te nemen.

Mijn ervaring hiermee is positief.

Vroeger hadden wij ook van de die dure "ijscompressen" van bij de apotheek.

Deze werden vaak meegegeven aan een sporter maar niet teruggebracht.

Gr.

R Schetz

Wij werken met een combinatie van coldpacks die in het vriesvakje van de koelkast bewaard worden en instant coldpacks.

Deze instant coldpacks moeten niet in een diepvriezer bewaard worden en zijn goedkoop.

Ze worden meegeven als een sporter naar een arts of naar het ziekenhuis moet.

Packs die worden meegegeven worden immers (quasi) nooit teruggebracht.

Chantal, wij hebben in OT inderdaad een klein ijskastje staan met diepvriesvak. Wij voorzien geen ijszakjes, maar vullen plastiek drinkbekertjes met water die dan achteraf als koelelement kunnen gebruikt worden. 

Zo hebben we de problematiek van het verdwijnen van de zakjes opgelost.

vg

Rudy Loos

Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik weet wat me te doen staat  :)

grtjs

Chantal

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden