Hey Sonja,
Wij hebben vorig jaar een vergelijkende studie gemaakt tussen gewone en led-verlichting voor een sportzaal.
Hieruit bleek dat gewone verlichting met lampen met een lange levensduur de beste oplossing was. Het verbruik van de LED-lampen ligt lager, maar ze zijn duurder en je hebt er meer van nodig om dezelfde lichtsterkte te halen...
Als je meer info wil kan ik de studie wel eens bezorgen.
Groetjes
Helena Van Remoortel zei:
Hey Sonja,
Wij hebben vorig jaar een vergelijkende studie gemaakt tussen gewone en led-verlichting voor een sportzaal.
Hieruit bleek dat gewone verlichting met lampen met een lange levensduur de beste oplossing was. Het verbruik van de LED-lampen ligt lager, maar ze zijn duurder en je hebt er meer van nodig om dezelfde lichtsterkte te halen...
Als je meer info wil kan ik de studie wel eens bezorgen.
Groetjes
graag,
stuur maar door sportdienst@ranst.be
Sonja,
hier vind je een artikeltje over het eerste zwembad in Europa dat verlicht is met LEDlampen (in Nederland). In sporthallen zit je natuurlijk met bepaalde verplichte lichtsterktes, dus of je dat kan halen, dat weet ik niet.
http://www.bouwenwonen.net/interieur/read.asp?id=32247&utm_sour...
maar misschien kan die firma je wel verder helpen. ik ken zelf de firma niet.
in sporthal "De Griene" van BBC Schelle hangen reeds enkele maanden Led-lampen in de bestaande armaturen
zelfde aantal lampen en zeker niet minder lichtopbrengst
in sporthal "De Griene" van BBC Schelle hangen reeds enkele maanden Led-lampen in de bestaande armaturen
zelfde aantal lampen en zeker niet minder lichtopbrengst
© 2024 Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid. Verzorgd door