Beste collega's,
Onze gemeente schakelt over naar meer centrale dienstverlening.
Er zal gewerkt worden met een onthaalbalie + een Front Office / Back Office systeem.
Momenteel denkt men ook na over de telefonie (één centraal nummer of toch nummers per dienst/sector behouden of...).
Wie heeft goede of minder goede ervaringen/praktijkvoorbeelden m.b.t. bovenstaande?
Alvast bedankt!
Ine
Tags:
Hallo
Bedoel je 1 onthaalbalie voor de hele gemeente ? Een soort snelloket ? Hier in Diksmuide allerlei denkoefeningen ter zake. Nog niets concreets. Bij jullie al startnota of zo ?
Groet, SYlvie, 0495589108
Dag Sylvie,
Inderdaad. Een nieuw gemeentehuis met 1 onthaalbalie voor de hele gemeente (snelloket), maar daarnaast ook 2 front offices (één persoonsgebonden + één grondgebonden) waarnaar men kan doorverwijzen bij meer specifieke vragen (die extra uitleg/meer tijd vragen).
Mvg, Ine
sylvie anzempamber zei:
Hallo
Bedoel je 1 onthaalbalie voor de hele gemeente ? Een soort snelloket ? Hier in Diksmuide allerlei denkoefeningen ter zake. Nog niets concreets. Bij jullie al startnota of zo ?
Groet, SYlvie, 0495589108
Dag Ine,
Wij werken al een aantal jaar met dit systeem.
Klanten melden zich aan de centrale onthaalbalie en worden daar zoveel mogelijk verdergeholpen.
Indien het onthaal niet kan verderhelpen, brengen zij de juiste dienst op de hoogte en komen klant en dienst in een spreekruimte te zitten om elkaar verder te helpen.
Voordeel is dat er geen klanten meer op de bureau's komen. Nadeel is dat je in de spreekruimtes niet altijd alles bij de hand hebt.
De mensen die de centrale onthaalbalie bemannen moeten van alles zeer goed op de hoogte zijn, zodat ze de juiste info kunnen geven. Bij ons loopt dit zeer goed.
Wij hebben 1 centraal telefoonnummer, maar de nummers per dienst zijn behouden en worden ook nog steeds gepubliceerd.
Groet,
Sas
Sportdienst Vorselaar
© 2024 Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid. Verzorgd door