Dag Collega's,

Met onze dienst vrije tijd zijn wij op zoek naar een softwareprogramma om onze dienst zo efficiënt mogelijk te laten draaien. Op dit moment gebruiken we ieder onze eigen programma's, maar we zouden dit dus meer op elkaar willen afstemmen. We zouden het willen gebruiken voor ticketing, verhuur van (sport)accommodaties, verhuur van feestmateriaal, inschrijvingen voor sportkampen/cursussen/evenementen en facturatie.

Ik zou hiermee graag willen informeren wie van jullie welk softwareprogramma gebruikt, wat er wel/niet mogelijk is van bovenstaande en wat jullie bevindingen hiermee zijn. Zijn jullie tevreden met wat het programma kan en zijn jullie tevreden over de service die ze bieden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Jessie Verbeiren

Sportdienst Wommelgem

Weergaven: 291

Reacties op vraag/bericht

Dag Jessie

Voor ticketing gebruiken we KWANDOO (inschrijvingen sportlessen, sportkampen etc.), iets ingewikkeldere dingen zoals zwemfeestjes etc is daar (nog) niet in mogelijk. Wel redelijk tevreden van. Je kan je altijd eens inloggen via onze website www.sportingenk.be (ga bvb naar sportkampen) om een beeld te krijgen.

Voor planning, verhuren zijn we via YESPLAN aan het werken. Maar we zijn slechts aan het implementeren. De keuze van YESPLAN omdat de cultuurdienst en sport samen moesten werken en de cultuurdienst hier heel erg mee geholpen is en ze beloofden dit ook voor de sport :/. Voor ons is het niet ideaal en te beperkt voor wat we er mee willen. Dus zou ik het niet aanraden. (dit verneem ik alleszins van mijn collega's van de planning) Als je hiervoor goede voorstellen krijgt, hoop ik het ook te vernemen.

Groeten,

Mirjam Poelmans

Sportdienst Genk

Dag Jessie,

Wij hebben voor de dienst Vrije Tijd i-School en i-Rent aangekocht. i-School betreft inschrijvingen voor kinderopvang, speelpleinwerking, sportactiviteiten. i-Rent betreft de verhuur van het jeugdcentrum,het rockhok, de sportaccommodaties, ..Het uitlenen van materiaal zit er vrij recent in, maar hierover kunnen we nog niet veel zeggen.

Beide programma's werken met een gemeenschappelijk klantenbestand, zijn handig en eenvoudig in gebruik. In het begin is alles moeilijk omdat je nog veel moet ingeven en leren, maar nu werkt dit bij ons prima.

Voor i-School is er een systeem van tickets voor het doorgeven van problemen. Afhankelijk van het probleem wordt dit zeer snel of minder snel opgelost.

Voor i-Rent wordt er zeer kort op de bal gespeeld en worden problemen snel opgelost.

Persoonlijk ben ik tevreden van het pakket en de service.

Groet,

Sas D'Eer

Sportdienst Vorselaar

Beste Jessie,

In Zaventem gebruiken we met de Vrijetijdsdiensten het softwareprogramma TicketGang (https://www.ticketgang.com/). Ticketgang heeft verschillende modules waardoor we als dienst efficiënter werken. Op hun website kan je de modules terugvinden en zien welke gemeenten er met Ticketgang werken.

Modules Ticketgang:
- Module Jeugdaanbod (sinds 2014 in Zaventem): inschrijving sportkampen, tieneractiviteiten, (speelplein, creastage, ...) via https://zaventem.ticketgang.eu/.
- Module Evenementen (sinds 2018 in Zaventem): inschrijving Start to Run (andere gemeenten gebruiken dit vooral voor tickets van voorstellingen). De tickets voor voorstellingen van CC De Factorij verlopen in Zaventem via YesPlan (dacht ik).
- Module Zaalreservatie (sinds 2018 in Zaventem): zaalbezetting van sporthallen (en cultuurzalen). Reserveren kan via https://zaventem.zaalreservatie.be/.
- Module Materiaalbeheer: Zaventem heeft dit nu niet
- Module Kinderopvang: Zaventem heeft dit niet via Ticketgang

De eerste opstart van Ticketgang heb ik zelf niet meegemaakt, waardoor ik enkel TicketGang als softwareprogramma ken. Persoonlijk kan ik hier vlot mee werken, maar ik kan niet vergelijken met andere softwareprogramma's aangezien ik hier geen ervaring mee heb.

De implementatie van de module Zaalreservatie heb ik de afgelopen maanden wel gedaan, en hier komt heel wat werk bij kijken (overleg met eigen dienst boekhouding, categorieënmatrix bepalen, link naar Cipal, invoeren van reservaties, ...). Voor sportseizoen 2018-2019 verloopt de zaalbezetting van de sporthallen voor het eerst via TicketGang, dus we zitten nog wat in opstart. Maar ik ben er van overtuigd dat dit (o.a. reservatie van sporthallen en facturatie) op termijn veel efficiënter zal verlopen (en daar doen we het uiteindelijk voor). Met specifieke vragen hierover, mag je me zeker contacteren via sport@zaventem.be.

Ik ervaar Ticketgang dus vooral positief. De helpdesk is bereid te helpen waar nodig. Bij een opstart merk je hier en daar nog zaken die niet kloppen, en dit werd meestal snel nagekeken en opgelost. Bovendien organiseert Ticketgang ook Ticketgangdagen waarbij ze feedback vragen aan ons als gebruiker. Zo helpen we mee te bepalen waar er nood aan is en wat beter kan.

Sportieve groeten,
Anouk Lebrun
Sportpromotor Zaventem

Jessie

Wij gebruiken al vele jaren Recreatex (vroeger van Syx A) en zijn voorlopers.

Inschrijvingen: sportkampen, lessenreeksen, speelpleinwerking, grabbelpas, tickets cultuur, lessenreeksen cultuur, cursussen OCMW, ….  + mailmerge, online inschrijven, rapporten, ..

gebouwen: sturing verlichting, verwarming gekoppeld aan soort activiteit, beregening voetbalvelden, toegangscontrole bij jeugddienst

Doorstroming naar de financiële dienst van de facturen

Frank Malisse

SF Harelbeke

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden