Collega's

Wij, AGB DE KOUTER POPERINGE, organiseren een waaier van aqua-activiteiten in ons nieuwe zwembad (watergewenning, zwemlessen, aquagym, evenementen, ...).

Op deze deelnames onvangen we inkomsten. De inkomsten van deze activiteiten splitsen wij uit in enerzijds inkomsten uit het zuivere toegangsgeld (= gebruik zwembad) en anderzijds inkomsten uit de deelnameprijs. Op het toegangsgeld dragen wij slechts 6% BTW af terwijl we op de deelnameprijs (= dekking van kosten lesgever, promotiemiddelen, materialen) 21% BTW afdragen.

Deze constructie is juridisch correct en voor ons financieel interessant.

Echter: momenteel boeken wij deze inkomsten manueel af via een kassa-verkoop waarbij we aan de klant die deelneemt dus 2 soorten artikels verkopen: enerzijds zijn/haar prijs voor toegang en anderzijds het deelnamegeld.

Wij willen wat af van deze workload en zouden overstappen op de inschrijfmodule van Syx Automations via de ReCreateX-software. Wij vragen ons nu af of wij onze werkwijze (met uitsplitsen) zouden kunnen behouden. Uiteraard hebben wij al de vraag aan Syx gesteld maar ik zou graag weten of er collega's zijn die dezelfde ervaring hebben binnen de werking van een AGB.

dank alvast voor een snelle reactie

Andrès

Sport- & Recreatiebad De Kouter Poperinge 

Weergaven: 70

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden