Hoi collega's

Tijdens onze cluburen voorzien wij steeds een eigen redder. Ook dienen de clubs zelf een redder te voorzien (contractueel verplicht).

Onze zwemclub gaat echter nog in andere zwembaden zwemmen en hier krijgen zij de toegang tot het zwembad, zonder dat er een redder van het zwembad aanwezig is.

Daar is het dus voldoende om een eigen clubredder mee te brengen.

Hierdoor rees bij onze Raad van Bestuur de vraag hoe dit zit qua aansprakelijkheid.

Blijft de exploitant ten allen tijde aansprakelijk of kan deze aansprakelijkheid 'doorgeschoven' worden naar de club, mits duidelijke afspraken in een overeenkomst?

Hoe doen jullie dit? Zetten jullie eigen redders of personeel in tijdens cluburen?

Alvast bedankt!

Groetjes

Kenny

Projectvereniging WIKA 

Weergaven: 70

Reacties op vraag/bericht

Hallo,

We hebben in het verleden de overeenkomst (als bijlage) door een zwemclub laten ondertekenen.

Of dit voldoende was inzake het doorschuiven van de aansprakelijkheid weet ik echter ook niet.

gr,

2016-2017%20zdkb%20zwembad.pdf

Kenny

wij werken ook met een overeenkomst waarbij de club zelf redders/toezichters moet inzetten wanneer zij het bad gebruiken wanneer dit niet open is voor publiek.

Ik gebruik daarvoor de overeenkomst die ISB aanbiedt als voorbeeld. Ook ergens terug te vinden op hun site.

Als publieke voorziening mogen wij ons bad op deze manier verhuren.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden