Collega's,

wij kregen gisteren van onze zwemclub een mail, waarin zij oa vragen om zo snel mogelijlk te kunnen zwemmen. Ze melden dat er druk wordt gezet door oa de federatie door lobbywerk, maar ze hebben naar ons toe ook enige druk gezet door oa deze passage:

"Hetgeen  wij vragen is dat er een zo positieve mogelijke ingesteldheid zou zijn van de beheerders van het zwembad   en van het gemeentebestuur om toch bijna het onmogelijke te doen en  het zwembad volgens de regels te openen voor bepaalde clubs(ik vermoed dat ook triatlon heel dankbaar zal zijn om terug in het bad te mogen trainen).

Wij vragen niet dat er iets onwettigs  wordt gedaan zoals in enkele openbare zwembaden in Vlaanderen op dit moment wel het geval is(en niet voor zwemmers met topsportstatuut!!!), wij vragen enkel, van het moment er een kleine mogelijkheid is tot trainen met competitie???;met waterpolo???, met zwemschool ons deze mogelijkheid  kan geboden worden, en dat er niet noodzakelijk moet gewacht worden tot het bad geopend wordt voor iedereen . Wij weten ook dat het voor de ene groep al gemakkelijker moet zijn om toestemming te krijgen/geven dan voor de andere?"

Zijn er van jullie die weet hebben van zwembaden die dus clubzwemmen momenteel toelaten ondanks het verbod? 

Vriendelijke groeten,

Tijs Robbens

Zwembad Olympos Dendermonde

Weergaven: 196

Reacties op vraag/bericht

Tijs

Bij ons is het zwembad volledig gesloten. Alle sportactivititeiten die niet in open lucht kunnen, zijn tot op heden verboden. Er kan een uitzondering gemaakt worden voor topsporters, maar wij hebben hier nog geen vraag over gekregen. Indien deze zou komen, dan verwijzen wij ook door naar bvb Wezemberg zwembad waar al getraind wordt. Ons zwembad staat op minimale regeling en dit heropstarten voor enkele zwemmers, zou zeer veel geld kosten.

De commissie zwembaden is volgens mij in nauw overleg met de minister dus van zodra dingen mogen, zullen we het via deze weg ook zeker vernemen.

Laat je zeker niet onder druk zetten. Wij voelen die druk ook van aantal indoor sportclubs, waaronder badminton. Wij gaan hier ook absoluut niet op in.

Tijs, laat je niet onder druk zetten. Binnensporten zijn tot op heden nog steeds niet toegelaten. Buitensporten wel, maar toch ook met beperkte maatregelen.

Er komt weldra snel duidelijkheid rond zwembaden vermoed ik. Wij kijken wat naar 8 juni.

Collega's,

Het zwembad blijft bij ons ook gesloten. Zwemmen is geen openluchtactiviteit. We houden ons aan de opgelegde maatregelen.

Wij gaan het zwembad dan ook niet opstarten voor 1 club of individuelen die willen komen trainen.

Hier in Lebbeke zelfde verhaal Tijs. Maar we doen niet open. Enkele redders zijn trouwens bij ons in technische werkloosheid gezet (op hun eigen vraag hoor) en dit al tot en met 17 mei. De zwemclub heeft blijkbaar een draaiboek gekregen van de zwemfederatie waarin staat met hoeveel ze zouden mogen zwemmen, enzovoort... Aan de hand van dat draaiboek hebben ze de vraag gesteld of ze al mochten komen zwemmen. We verwijzen steeds naar de Veiligheidsraad die alleen nog maar sporten in openlucht toelaat... Ze moeten nog even geduld hebben dus...

Dat draaiboek hebben ze bij ons ook meegestuurd.
Hoe dan ook zal alles ondergeschikt zijn aan de maatregelen van de overheid en het lokale bestuur.

Maar ik wil eigenlijk vooral weten of er waarheid zit in hun stelling, dat er toch zou gezwommen worden in bepaalde zwembaden. Als zij dit van een andere club kunnen te weten komen, zouden er toch nog mensen hiervan op de hoogte moeten zijn.

Tijs

Ook wij blijven volledig gesloten.
De vraag van onze clubs is er (voorlopig) nog niet.

Ik zou ze zeker niet vroeger toelaten, rekening houdend met het besluit van de veiligheidsraad..
En ook gezien de energiekost.

 

Beste Tijs, 

Wij sluiten alvast aan bij onderstaande meldingen.

Wij hebben een sectorraad zwemmen binnen Zaventem (als onderdeel van de sportraad) waarin de Zaventemse zwemclubs zitten, en deze stellen zich momenteel wel constructief op.

Zij hebben wel alvast o.b.v. het protocol van de VZF zelf ook een opstartplan klaar, maar dit zal pas van kracht kunnen gaan, zodra dit aan de orde is.

Succes!

Sam

Dag Tijs

Bij ons is het zwembad ook nog steeds gesloten.

Wij wachten op de toelating van de Veiligheidsraad voor een opening.

Dag Tijs

Ook ons zwembad blijft gesloten. Wij hebben ook nog geen vraag gekregen om te openen voor clubs/individuelen.

Aanbevelingen van de veiligheidsraad volgen, lijkt hier de beste keuze.

Zoals het gisteren werd gesteld, zie ik binnensporten niet meteen doorgaan voor juli of augustus.

Dag Tijs

Ook in Bornem blijft de deur gesloten en is zwemmen onder geen enkele voorwaarde toegelaten.

Groeten van Marc

Hey


Dus ook nog geen topsporters aan het trainen in jullie bad?


Bericht van zwemfed;

"Bij deze kan ik officieel bevestigen dat hij een uitzondering krijgt als topsporter en een lokaal bestuur haar accommodatie ter beschikking mag stellen om haar te laten trainen."


staat duidelijk mag he :)

Wij hebben atleet naar Wezenberg gestuurd. Starten niet op voor één zwemmer.

Kristof Simoens zei:

Hey


Dus ook nog geen topsporters aan het trainen in jullie bad?


Bericht van zwemfed;

"Bij deze kan ik officieel bevestigen dat hij een uitzondering krijgt als topsporter en een lokaal bestuur haar accommodatie ter beschikking mag stellen om haar te laten trainen."


RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden