Beste collega's,

zijn er onder jullie die werken met een volledig automatische toegang? Dit betekent dat er geen personeel meer aan de kassa zit. De bezoekers nemen een ticket aan de automaat, scannen hun ticket en krijgen zo toegang tot de kleedkamers.

Bij ons zouden ze willen overschakelen naar een dergelijk systeem met automaat en dan een volledig automatische toegang.

Mochten er onder jullie zijn die hier ervaring mee hebben (goed of slecht), gelieve mij jullie ervaringen mee te delen.

Alvast bedankt!!!!

Siska

Weergaven: 215

Reacties op vraag/bericht

Dag Siska, in Lebbeke hebben we een self-service-kiosk staan aan de inkom van het zwembad. Verder kunnen de mensen ook online reserveren via onze webwinkel op de gemeentelijke website. Klanten krijgen in beide gevallen een QR code waarmee ze zwembad binnen kunnen. Beiden zijn gelinkt aan Recreatex van Gantner. Er zijn nog wel enkele momenten waarop wij de kassa bemannen, maar veel minder dan vroeger. Dit systeem heeft nu in Corona tijd zeker zijn nut bewezen! Je kan mijn collega Wendy bereiken via wendy.cooreman@lebbeke.be. Ze zal je zeker met veel enthousiasme de nodige uitleg kunnen geven.

Marnix

Zwembad Lebbeke - 052/468291

Marnix,

bedankt voor de info!

ik neem eens contact op met Wendy om nog wat meer details te vernemen.



Marnix Van Cauter zei:

Dag Siska, in Lebbeke hebben we een self-service-kiosk staan aan de inkom van het zwembad. Verder kunnen de mensen ook online reserveren via onze webwinkel op de gemeentelijke website. Klanten krijgen in beide gevallen een QR code waarmee ze zwembad binnen kunnen. Beiden zijn gelinkt aan Recreatex van Gantner. Er zijn nog wel enkele momenten waarop wij de kassa bemannen, maar veel minder dan vroeger. Dit systeem heeft nu in Corona tijd zeker zijn nut bewezen! Je kan mijn collega Wendy bereiken via wendy.cooreman@lebbeke.be. Ze zal je zeker met veel enthousiasme de nodige uitleg kunnen geven.

Marnix

Zwembad Lebbeke - 052/468291

Beste Stijn,

Bedankt voor de info.

Hebben jullie veel verschillende tarieven? Ik zie 65+ alvast als voordeeltarief staan.

Mag ik vragen op welke uren jullie de balie nog bemannen?

alvast bedankt.

Siska

Stijn Van Hoey zei:

Dag Siska

Wij werken ook zoveel mogelijk digitaal: tickets kunnen on line of via de kiosk gekocht worden. De zwemmers hoeven hiervoor niet meer langs de balie passeren.

De mensen aan de balie dienen nu niet altijd aanwezig te zijn en als ze aanwezig zijn hebben ze hierdoor meer tijd voor andere zaken die in het verleden te weinig of geen aandacht kregen. 

Er zijn uiteraard creatieve zwemmers die ineens 65+ zijn omdat dit goedkoper is. Maar we doen hiervoor af en toe "live controles", maar dit weegt niet op tegen de vele voordelen.


Stijn

Nee, bij ons is het niet volledig automatisch want we hebben geen ticketscanner aan de ingang. Wij hadden wel een oplossing gevonden met voorgeprogrammeerde polsbandjes via onze automaat.

Momenteel hanteren we echter een ander systeem waarbij elke klant een vaste genummerde cabine toegewezen krijgt omwille van het corona-protocol. We doen dit om de cabine na gebruik kort te desinfecteren/reinigen.

Beste STijn,

met welk kassasysteem werken jullie? Is dit Recreatex of iets anders?

alvast bedankt voor de info.

groeten,

Siska

Stijn Van Hoey zei:

Dag Siska

Wij werken ook zoveel mogelijk digitaal: tickets kunnen on line of via de kiosk gekocht worden. De zwemmers hoeven hiervoor niet meer langs de balie passeren.

De mensen aan de balie dienen nu niet altijd aanwezig te zijn en als ze aanwezig zijn hebben ze hierdoor meer tijd voor andere zaken die in het verleden te weinig of geen aandacht kregen. 

Er zijn uiteraard creatieve zwemmers die ineens 65+ zijn omdat dit goedkoper is. Maar we doen hiervoor af en toe "live controles", maar dit weegt niet op tegen de vele voordelen.


Stijn

Hey Stijn,

We zijn nog steeds bezig met de pro’s en contra’s van een ticketautomaat tegen elkaar af te wegen.

Mag ik jou nog enkele vragen stellen aub?

  • Hoe vaak gaat de kiosk in storing?
  • Als deze in storing gaat, wat is dan meestal de oorzaak en hoe snel kan dit opgelost worden?
  • Hoe lossen jullie dit op als de kiosk niet kan gebruikt worden en het zwembad open is voor het publiek?

Alvast bedankt voor de info.

Bedankt voor de info!!

Stijn Van Hoey zei:

Dag Siska

Met de coronamaatregelen is de kiosk al een tijdje buiten dienst.

Er waren af en toe storingen, meestal na een update of stroomstoring. Altijd wel redelijk snel opgelost.

Als de kiosk in panne valt op het moment dat de balie niet bemand is, springt een redder of iemand van de administratie in aan de kassa. We hebben een off line oplossing in nood

Stijn,

ik zie dat jullie met speedgates werken. Was dit een bewuste keuze? Zo ja, waarom werd er voor dit systeem gekozen?
Hebben jullie hiervoor verbouwingen moeten doen in de inkomhal?

Hoe kunnen de mensen iemand verwittigen als ze in de ingang aan de kiosk staan en deze werkt niet?

alvast nogmaals bedankt voor de info.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden