Sporten in clubverband mag voor 12+ tot max. 4 personen, outdoor of in zwembaden. In feite is dat duidelijk.

Maar hoe moeten we die 4 personen in zwembaden interpreteren? 4 personen in heel het bad? Per baan? In groepjes van 4?

Even advocaat van de duivel spelen.

De zwemclub traint niet met hun 12+ leden, want met 4 is de moeite niet.

Er komt zwemtijd vrij die we als zwembad aan de publieke zwemmers kunnen geven. 

Online kan men reserveren tot de maximum capaciteit.

De zwemclub reserveert alle plaatsen, en men zal gedrags- en afstandsregels in zwembad respecteren.

Impliceert dit dan niet dat een club kan trainen, zolang maximumcapaciteit, afstands- en gedragsregels gerespecteerd worden?

Groeten

Edith Renne

De Warande Wetteren

 

Weergaven: 90

Reacties op vraag/bericht

Regels kun je altijd omzeilen maar als iedereen zo werkt zijn we nog lang niet van dat verdomde virus verlost. Ik zou hierover dan ook goeie afspraken met de clubs maken.

+13jarigen kunnen een individueel trainingsprogramma afwerken en dus beter gewoon individueel trainen.

Dag Edith

Uit de leidraad zwemmen van de Zwemfed heb ik het volgende gehaald: 

Voor personen vanaf 13 jaar die zwemmen, schoonspringen, waterpolo of artistiek zwemmen
beoefenen, aquafitnessen, enz. mogen alle lessen en trainingen doorgaan in sportbubbels van 4
waarbinnen fysiek contact moet vermeden worden.
De sportbubbel van 4 betreedt samen het zwembad, kleedt zich samen of individueel om, doucht
individueel of samen en verlaat ook samen het zwembad. Deze groep is gedurende de hele
periode onveranderlijk en contacten tussen of wijzigingen binnen de groepen zijn niet
toegestaan.
Bij het sporten traint deze bubbel samen in één baan of in een gedeelte van het zwembad met
in achtneming van alle noodzakelijke maatregelen om afstand te bewaren van andere
sportbubbels.

Ik vermoed hierbij dat dus de bubbels per baan gerekend kunnen worden.

Groetjes

Kenny

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden