Beste collega's,

 

We hebben vorig jaar ons nieuw sportpark geopend (AGB) en een heel aantal verenigingen/clubs hebben ondertussen hun intrek genomen.  Ze kwamen vooral van andere gemeentelijke accommodatie en hebben eigen sportmateriaal meegebracht, dat we in gemeenschappelijke bergingen stockeren en gedeeld wordt.   Ze kunnen ook een afgesloten kast huren voor materiaal dat ze niet willen delen.

We willen dit alles in een overeenkomst gieten zodat we op termijn (na 3 a 5 j) het materiaal overnemen met de tegenprestatie om het nu reeds te onderhouden en te vervangen indien nodig. We zorgen ook voor de keuring.

Ik wilde eens vragen of bij jullie in de sportaccommodatie, verenigingen of sportclubs die resident zijn, ook eigen materiaal meegebracht hebben en hoe jullie dit geregeld hebben.

Onderhouden /vervangen /nemen jullie dit materiaal over, is er een contract opgemaakt?

Zo ja, zouden jullie ons met een voorbeeld van zo’n contract kunnen verder helpen?

mvg,

Annemie

 

Weergaven: 197

Reacties op vraag/bericht

Niet direct met deze problematiek te maken.

De afspraak is hier dat de sportdienst verantwoordelijk is voor het materiaal dat door iedereen kan of mag gebruiken worden.

Voor sportspecifiek materiaal (bokszak, ballen,...) dient de club zelf in te staan en zorgt de sportdienst voor gewenste bergruimte. 

Jullie hebben alle groot materiaal zelf aangekocht?  vb turnmateriaal?

We hebben enkel eerder recreatieve gymclub die actief is in onze sporthal. Het basismateriaal (valmatten, bok, plint, zweedse banken, mini-trampoline) is door ons aangekocht. Opzet is dat we clubs de modaliteiten aanbieden om hun sport te kunnen beoefenen. Voor een basketclub zorgen we voor ringen, wedstrijdklok,... waarom dan niet voor een turnclub het nodige materiaal?

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden