Hallo,

 

de gemeente Kapellen wenst in de toekomst online in te schrijven voor haar sportkampen.

 

> Wij werken momenteel met Syx. Is er een gemeente die hier ervaring mee heeft? Hebben jullie positieve en/of negatieve ervaringen met Syx ivm de inschrijvingen? 

 

>   

> Graag had ik hierover wat reacties ontvangen.

 

Wilfried Mariën

Sportpromotor kapellen

03 660 67 62

Weergaven: 437

Reacties op vraag/bericht

Beste Wilfried

Wij gebruiken hier in Bonheiden de webmodule van Syx en zijn daar vrij tevreden over.

Aangezien we onze klanten ook de mogelijkheid bieden om in te schrijven via een digitaal inschrijvingsformulier wordt de webmodule wel slechts in geringe mate gebruikt. Dit is spijtig want de webmodule werkt vrij goed en bespaart ons heel wat overtypwerk.

Ik vind persoonlijk de huidige versie niet zo overzichtelijk voor de klant. Ook het feit dat ze eerst bij ons hun wachtwoord moeten opvragen alvorens te kunnen starten met hun inschrijving is nogal omslachtig.

Maar er is een nieuwe versie in de maak en deze ziet er wel gebruiksvriendelijker uit. Van zodra deze bij ons geïmplementeerd is zal ons digitaal inschrijvingsformulier verdwijnen en zullen de klanten verplicht worden om in te schrijven via de webmodule.

Mvg

Petra Mees - Bonheiden

Beste,

sportdienst Middelkerke staat op punt ook te starten met de webmodule. We hebben nog eens laatste vergadering gepland met Syx voordat we de knoop definitief doorhakken.

Referentiegemeenten die ik gecontacteerd heb zijn Kortrijk, Mol en Knokke.

 

Mvg

Anne-Laure Proot

Sportdienst Middelkerke

Beste,

Wij werken al jaren met Syx.  Qua reserveringsprogramma voor accommodatie is dit programma zeer goed.

Wat inschrijvingen sportkampen  betreft is het ook zeer goed als je zelf inschrijft via het gemeentenetwerk.  Maar vanaf wanneer je de mensen online laat inschrijven (veel gelijktijdig) werkt het niet meer.  Ze kunnendan het aantal hits niet verwerken.  Wij gebruiken het niet meer met de opstart van de sportkampen.  Wij laten de mensen tot bij ons komen om de eerste massa zelf te verwerken. (wanneer we het zelf doen is er geen probleem.)  Maar dit is ouderwets (lange wachtrijen) en we willen de mensen online laten inschrijven... De Dag daarna zetten we het dan wel online en dan werkt het goed omdat het aantal hits dan veel minder is

Daarom zijn wij op zoek naar een ander online programma om onze noden inzake online inschrijvingen sportkampen beter te laten verlopen.

 

Groeten

Dirk

Beste collega's

Wij gebruiken nu al enkele jaren het programma recreatex van Syx. Klanten kunnen bij ons online inschrijven voor al onze actviteiten ( sport en jeugd ). We hebben wel al diepe waters doorzwommen samen met Syx. Maar momenteel werkt alles zeer goed en zijn we blij met dit programma. In het begin hadden wij ook het probleem dat er zoveel gelijktijdige connecties waren dat het online inschrijven niet vlot verliep. Vanaf dit jaar is alles bij Syx gehost en hebben wij geen enkele probleem meer met een overbelasting van connecties. Om 10 uur kon men online inschrijven en om 10.15 uur hadden wij al over de 2000 inschrijvingen voor activiteiten.

Indien iemand meer info wenst, geef je maar een seintje.

mvg,

Bart

Sportdienst Mol

Beste leden,

Ik ben Jan Decru, accountmanager van Syx Automations en las zonet even deze thread. Graag wens ik in naam van Syx Automations even te reageren op het online inschrijven/ticketing.

Ik lees dat er toch wat onduidelijkheid is en dat klaar ik graag even uit. Wanneer u als klant kiest voor online inschrijven/ticketing of een andere webmodule, dan zijn er een aantal zaken van cruciaal belang voor een geslaagde opstart.

Het allerbelangrijkste is de infrastructuur (is er voldoende bandbreedte, is er genoeg capaciteit op de server, …) . Een gemeentelijke netwerk is perfect voor het onderhouden van de gemeentelijke toepassingen, maar niet voor complexe zaken als online inschrijven/ticketing. De grootste onbekende factor bij online inschrijven/ticketing zijn de simultane connecties. Dit kan niemand op voorhand inschatten en daarin ligt net de complexiteit. Om u enkele cijfers te geven: in Zoersel werden 287 inschrijvingen verwerkt in 1 minuut , in Puurs schrijft Syx Automations 3.000 mensen in op 1 uur en in Mol zijn dat er ongeveer 5.000 op 1 uur. (misschien overdrijf ik wat Bart, maar ik denk dat ik er niet ver van zit).

Daarom ziet Syx Automations de klanten steeds meer verhuizen naar het datacenter van Syx Automations. Dit betekent dat u als klant in hosting (in the Cloud) draait en de database –en webserver verhuizen naar Ieper met back-up redundantie in Passendale.

Een tweede luik is voor een geslaagd inschrijfmoment is de communicatie met de burger. Het is belangrijk om de burger wegwijs te maken in de applicatie. U kunt de burger op voorhand eens laten registeren op een testactiviteit of op een activiteit met een wachtlijst. Dit geeft de burger wat extra vertrouwen. Eventueel kunt u voor de burger een demo avond organiseren of een youtube filmpje maken om de werking van de webshop aan te tonen.

Een derde luik in een geslaagd project is het intern goed door testen van de webshop alvorens u live gaat. Ik raad u aan om als klant toch voldoende tijd te voorzien om alles grondig te bestuderen.

Ik hoop dat ik u met deze informatie toch een duidelijker beeld kon schetsen over hoe u succesvol kan inschrijven.

Indien u toch nog meer vragen heeft, dan mag u mij altijd contacteren op 0479/94.50.40 of via mail op jan.decru@syx.be

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden