Beste collega's,

ik hoor uit verschillende hoeken dat er controle's gedaan wordt op privelesgevers die in zwembaden les geven. Het gerucht gaat nu dat je als beheerder een boete kan krijgen omdat je toestaat dat er in je zwembad les wordt gegeven. Ook al ben je zelf niet op de hoogte dat deze lesgevers hiervoor geld krijgen. Zijn er al zwembaden die hier iets van weten of zo'n boete gehad hebben?

Alvast bedankt voor de reacties

Weergaven: 770

Reacties op vraag/bericht

Nog niets van gehoord maar in ons zwembad is het sowieso verboden om privéles te geven.  Dit is opgenomen in het huishoudelijk en politiereglement en wordt ook strikt nageleefd - mijn alerte redders zijn zeer waakzaam :-)

Marc

 

Wat doe je met mensen die hun eigen familielid (zoon, dochter, nicht, neef) of voor een vriendendienst (niet betalend dus) les willen geven?

Ben wel benieuwd naar al de reacties!

Hey Katrien

Dat laten we natuurlijk wel toe.  Maar het wordt vlug duidelijk wanneer iemand hiervan misbruik maakt.  Niemand kan een baan of een deel van het zwembad huren of 'claimen'.  Maar een  papa of mama die een kindje leert zwemmen kan uiteraard wel.  Als diezelfde papa elke week met een ander nichtje, zoontje, ... komt zullen mijn redders dat vlug gezien hebben.  Dit reglement wordt al vanaf dag 1 (08/04/1978) toegepast en ik ken geen enkel argument om het te veranderen - integendeel.

Katrien Vandessel zei:

Marc

 

Wat doe je met mensen die hun eigen familielid (zoon, dochter, nicht, neef) of voor een vriendendienst (niet betalend dus) les willen geven?

Ben wel benieuwd naar al de reacties!

Dag Katrien,

Vroeger was ons zwembad een duivenpier van lesgevers die te pas en ten onpas zwemles kwamen geven. Wij hebben dit ook verboden maar de lesgevers wel de kans gegeven om, via vlabus, voor ons les te komen geven.

De kinderen worden bij ons ingeschreven en wij bepalen wanneer er les kan gegeven worden. Op die manier hebben wij de cotrole in handen en kunnen wij ook geen boete krijgen. Niet dat ik er al iets van gehoord heb maar in geval van.

Mensen die (zogezegd een vriendendienst doen) komen lesgeven aan vrienden of familie kan bij ons, MAAR indien wij zien dat de activteit op een regelmatige basis is en andere mensen begint te hinderen (baan opeisen, te veel materiaal opeist) worden de mensen erop gewezen dat dit niet kan. Als ze gewaar worden dat ze echt bekeken worden verwijnen de mensen vanzelfs.

 

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden