Beste

 

Wij hebben de laatste tijd veel problemen met de manier waarop kleedkamers en sporthallen worden achtergelaten. Onze toezichters proberen zo kort mogelijk op de bal te spelen en alles te controleren voor clubs weg zijn uit de accommodatie maar door de grootte van ons complex kan dit niet altijd.

 

Zijn er ervaringen met boetes in een gebruikersreglement voor het niet proper achterlaten van de accommodatie? Ik zie in veel reglementen staan dat netheid wordt vereist maar ik zie nergens sancties.

Zijn er collega's die hiermee ervaring hebben?

 

Alvast bedankt

Weergaven: 206

Reacties op vraag/bericht

Beste,

Hier hebben wij soms ook problemen mee. Het is al (in uitzonderlijke gevallen) gebeurd dat de betrokken club(s) hiervoor een schorsing van tweetal weken krijgen en dus twee weken geen gebruik mogen maken van alle sportinfrastructuur in de gemeente.

Dit kan dan best wel in het reglement vermeld staan dat, na toestemming van het college, men tijdelijk kan geschorst worden.

Wij hebben volgend artikel in ons reglement staan (bij mijn weten nog niet toegepast):

"Indien na de activiteit of het einde van een reeks opeenvolgende activiteiten vastgesteld wordt dat de gebruikte lokalen of terreinen, niet in oorspronkelijke staat worden achtergelaten, de goederen niet tijdig verwijderd werden of schade vastgesteld wordt aan de goederen, sportmaterialen, sporttoestellen, de sportvloeren of muren (geen limitatieve opsomming), wordt de reële kostprijs voor herstel van de schade en kosten voor het onderhoud en/of de opkuis aangerekend met een minimum van € 75,00."

Wat we in Gent regelmatig doorvoeren is het aanrekenen van manuren voor specifieke schoonmaaktaken e.d.m. Dit staat bij ons vermeld aan 39€/u per personeelslid.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden