We zijn onze contracten voor de buitenaccommodaties kritisch aan het doorlichten en ik ben hiervoor nog op zoek naar informatie.

Ik zou graag willen weten hoe het er in andere gemeenten aan toe gaat wat betreft:

- welke tarieven betalen de clubs voor de huur van de accommodatie?

- wie draagt welke kosten? (of welk principe zit er achter vb. huurder-verhuurder wetgeving,...)

- mag de kantine doorverhuurd worden door de vereniging aan derden? (en onder welke voorwaarden)

Als je niet alles openbaar wil maken, mag je mij ook mailen op peter.vanbaelen@overpelt.be

Groeten,

Peter

Weergaven: 207

Reacties op vraag/bericht

In de gemeente Duffel gaat het er momenteel zo aan toe:

- 4 gemeentelijke voetbalvelden worden gebruikt door 1 voetbalclub

- deze vier velden worden 100% onderhouden door 2 gemeentewerkers (belijnen, netten hangen, velden optimaal onderhouden, poetsen kleedkamerblok,...) ook tijdens de weekends

- 1 kleedkamerblok met 12 KK met douches en 2 scheidsrechterKK staat 99% enkel ter beschikking van de voetbalclub

- 1 tribune (600 zitplaatsen) staat voor 80% ter beschikking van de voetbalclub, 20% van de atletiekclub (KK, vergaderruimte, powerruimte, opbergruimte,...)

- 1 fotofinisch en VIP-gebouw (40 personen) met opwarmkeuken en bar: gemeente bouwde casco, atletiek en voetbal richtten verder in: gebouw wordt maximaal 20 keer per jaar gebruikt

Er zijn geen gebruiks-of huurovereenkomsten hiervoor: AC en voetbal betalen geen huur voor gebruik van bovenstaande accommodatie. 

De situatie wordt herbekeken...

Beste Peter

zie bijlage!

Met sportieve Berentrodegroeten

Johan Van Dijcke

sportfunctionaris Bonheiden

Bijlagen:

Bedankt voor jullie reacties!

Uiteraard zijn er nog meer reacties altijd welkom...

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden