Collega's,

Krijgen jullie soms de vraag van (sport)verenigingen of ze morgen overnachten in de sporthal, vb. n.a.v. een (sport)kamp?

Wordt dit toegestaan? Onbeperkt?

Indien ja: nemen jullie maatregelen qua verzekering, permanentie, reglementen, ...?

Bedankt alvast voor jullie reactie!

Mvg,

Griet (SD Nazareth)

Weergaven: 347

Reacties op vraag/bericht

Dag Griet,

Wij stellen onze sporthal enkel nog ter beschikking stellen voor overnachting bij rampen.

We hebben dit 1 keer gedaan n.a.v. de Roparun maar het college heeft beslist om dit niet langer te doen.  Ik dacht dat je, bij het ter beschikking stellen van slaapplaatsen, ook moet voldoen aan bepaalde wetgevingen....

groet

Kris

Bij ons enkel van toepassing bij een ramp

Frank Malisse

Dag Griet

Wij huisvesten sedert enkele jaren de slapers van de Dodentocht.  Het Rode Kruis neemt heel de organisatie in handen en wij moeten ons niets aantrekken. Er is permanent toezicht voor de vaak honderden slapers.

Groeten van Marc

Griet

Ik volg de stelling van Kris Bruylandt. Het sportcomplex in Halle is inderdaad ook opgenomen in het rampenplan en dus kan dit occasioneel bij rampen. Het ter beschikking stellen van slaapplaatsen moet inderdaad voldoen aan bepaalde wettelijke normen.

Wij hebben in Halle het geluk om een turnkring Start 65 Buizingen te hebben, die een eigen turnzaal en sportzaal hebben met permanente overnachtingsmogelijkheid voor 60 deelnemers. Daar gaan er regelmatig turnkampen met overnachting door. Voor meer info verwijs ik naar hun website.

Met sportieve groeten

Freddy Vandercammen, sportfunctionaris Halle

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden