Beste collegae, 

Wij zijn momenteel bezig met de bouw van een klein BMX-parcours met zand als ondergrond en dolomiet als bovenlaag; de bochten en de startberg zijn beklinkerd. Het parcours is een open parcours dat voorlopig door iedereen gratis kan/mag gebruikt worden.

Ik hoorde deze morgen op een vergadering dat de mogelijkheid bestaat om dit parcours te laten keuren.

Mijn vraag is nu of hier enige wetgeving rond bestaat en of een keuring invloed kan hebben op verzekeringstoestanden van gebruikers.

Alvast dank voor jullie advies!

Weergaven: 472

Reacties op vraag/bericht

Beste Rudy,

Wij starten kortelings ook met de aanleg van een BMX parcours . Ik informeer bij onze veiligheidscoördinator van de gemeente of dit verplicht is en laat je asap een antwoord.

 grtn

Sportdienst Balen
Chantal Bylemans

 

Dag Rudy

vorig jaar op de trefdag sportparticipatie is hier een sessie over geweest. Hierbij vind je de presentatie van de wielerbond met de nodige contactgegevens voor keuringen. Ik heb ook onthouden dat je hiervoor dus naar de wielerbond kan bellen. En hieronder een kort artikeltje met tips en tricks die ook handig kunnen zijn, want een open parcours vraagt toch om wat aandacht:

artikel over veilig aanleggen van parcours

Bijlagen:

Rudy,

Lijkt me een hele mooie realisatie.

jammer genoeg nog niet voor Bocholt.

Gr.

René

Dank je Lien, zal Peter een van de dagen contacteren...

Lien Van Belle zei:

Dag Rudy

vorig jaar op de trefdag sportparticipatie is hier een sessie over geweest. Hierbij vind je de presentatie van de wielerbond met de nodige contactgegevens voor keuringen. Ik heb ook onthouden dat je hiervoor dus naar de wielerbond kan bellen. En hieronder een kort artikeltje met tips en tricks die ook handig kunnen zijn, want een open parcours vraagt toch om wat aandacht:

artikel over veilig aanleggen van parcours

Dank je Chantal. Ben benieuwd...

Chantal Bylemans zei:

Beste Rudy,

Wij starten kortelings ook met de aanleg van een BMX parcours . Ik informeer bij onze veiligheidscoördinator van de gemeente of dit verplicht is en laat je asap een antwoord.

 grtn

Sportdienst Balen
Chantal Bylemans

 

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden