Wij zoeken voor onze sporthallen beschermingsmatten voor de sportvloeren.
Welke matten raden jullie aan? Zijn ze gebruiksvriendelijk?
Vraag is vooral of ze makkelijk te hanteren (gewicht) en kuisen (kuismachine mogelijk) zijn.
Bedankt.

Weergaven: 613

Reacties op vraag/bericht

Hallo Antony,

enkele jaren geleden plaatste ik hier ook de vraag naar tips over afdekvloeren (zie http://forum.isbvzw.be/group/beheerdersinfrastructuur/forum/topics/... )

Op basis van die tips hebben wij zelf uiteindelijk ook rubberen afdekmatten aangekocht. Wij kozen toen voor de meest voordelige offerte via de Nederlandse firma DW Flooring (website via www.afdekvloeren.eu). De firma kon toen goede referenties voorleggen.

Wij zijn echter helemaal niet tevreden over de kwaliteit van de geleverde afdekmatten. Al na 3 keer gebruikt te zijn, vertoonden verschillende matten scheuren en gaten! Het rubber was na 1 jaar gebruik al verduurd. De firma DW Flooring ontkent deze problemen. Ik zou je dan ook afraden om bij deze firma te bestellen. Op andere plaatsen is het rubber van vele betere kwaliteit (voelt soepeler aan).

Wij lieten trouwens de matten halveren tot 1m40 breedte. Omdat de matten dan minder zwaar wegen, heb je geen oprolmachine of transportmachine nodig (wegens gebrek aan opbergruimte konden wij geen grote oprolmachine stockeren).

Hallo,

We gebruiken sinds jaren de rubberen Bateco vloerbeschermingsmatten (zwart 30mx1.50mx1.50mm - ca. 90kg.). Zeer tevreden van zijn. gebruiksvriendelijk - snelle plaatsing. We tapen ze aan elkaar zodat we ze na de activiteit met het schrobzuigmachine kunnen poetsen. Het oprollen van de matten gebeurt met bijhorende oproltransportwagen. De matten zien er zelfs na jarenlang gebruik nog perfect uit.

Aangekocht: Eurogym, Gentseweg 309 – Unit D14, KMO-Zone Beverpark, 9120 Haasdonk, Tel: +32 (0)3 775 01 38

www.eurogym.bewww.gymnova.com/nl/   

grt'js Patrick

Dankjewel voor de snelle antwoorden.

Rika, heb ik het dan juist dat jullie een goedkopere versie van de Bateco matten aangeschaft hebben, die dan van mindere kwaliteit rubber blijkt te zijn? Bedankt voor de tip!

Patrick, Eurogym lijkt een goeie optie. Vraag meteen een offerte aan.

Zijn er ook sportvloeren waar er geen matten worden gebruikt? Welk zijn daar de bevindingen?
Vanuit ons personeel heb ik argumenten gehoord dat bij gewoon staan en wandelen er geen strepen achtergelaten worden, en dat de vloer na een evenement veel sneller en makkelijker proper is zonder het gebruik van beschermingsmatten.

Mvg.

Hoi Antony,
Er was niet zo'n groot prijsverschil en wij waren ons er niet van bewust dat het ging om een ander soort rubber. De vlotte Nederlandse vertegenwoordiger klonk toen alvast zeer overtuigend en geloofwaardig over de kwaliteit van zijn matten. Op de offerte/factuur staat dit type vermeld: Kwaliteit: ProtectFloor, 1,5 mm, breed 140 cm. Maar dat zegt niet veel natuurlijk... 

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden