Beste,

om het personeel van de gemeente Kasterlee te stimuleren om minder met de auto en meer met de fiets naar het werk te komen willen we een proefproject opstarten. Bedoeling zou zijn om mensen die nu met de wagen komen, een elektrische fiets te geven voor een bepaalde periode. Dit om de grootste drempel van 'tijd' te verminderen.  We zouden graag deze fietsen leasen van een bedrijf met eventueel de mogelijkheid om de fietsen achteraf te kopen. 

Heeft iemand al ervaringen met fietsen ter beschikking stellen aan zijn personeel?

Heeft iemand al ervaringen met leasen van elektrische fietsen (25 of 45 km per uur)?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Ben Martens

Weergaven: 321

Reacties op vraag/bericht

Dag Ben

Ik werkte tot vorig jaar in Damme. Toen was er(als ik het nog goed voor heb) een proefproject, waarbij we een elektrische fiets ter beschikking hadden van Eandis https://www.eandis.be/nl/lokaal-bestuur/energiediensten/duurzame-mo... Personeel kon dit dan tijdelijk gebruiken voor woon-werkverkeer als test.

Uiteindelijk werden er ook via Eandis enkele elektrische fietsen aangekocht voor de toezichters om de verplaatsingen tussen de verschillende sportaccommodaties te maken.
Meer info kan je via Fabian (collega uit Damme) wel bekomen vermoed ik.

Gr Jordi  

Beste,

Geen ervaring mee maar wat een prachtig initiatief!

Dag Ben,

In Haacht hebben wij deelgenomen aan De Fietstest van de provincie Vlaams-Brabant (http://www.vlaamsbrabant.be/verkeer-mobiliteit/woon-werkverkeer/fie...) waarmee je 3 weken - in ons geval was het uitzonderlijk 4 weken - gratis elektrische fietsen, bakfietsen en gewone plooifietsen kan gebruiken. In West-Vlaanderen bestaat dit ook via de provincie (dat waren de fietsen die tijdens het ISB-congres in Kortrijk met de fietstocht gebruikt werden). Onze collega's waren heel enthousiast. Vooral de bakfiets wordt gemist. Sindsdien zijn we vragende partij om (elektrische) fietsen ter beschikking te stellen via leasing of iets dergelijks, maar zover zijn we nog niet.. Misschien dat er ooit een samenwerking met Velo (regio Leuven) mogelijk is. Ik weet dat er ook fietsenhandelaars in onze buurt zijn die bedrijfsfietsen aanbieden. Er zijn bedrijven waar het bedrijf de fiets koopt en je via de fietsvergoeding die je normaal zou krijgen de fiets 'afbetaalt'. Kortom, nog geen ervaring met een formule op lange termijn maar ook benieuwd naar de respons van de collega's.

Groeten,

Jasmien

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden