Beste collega's,

In het ontwerp voor onze nieuwe sporthal is aan de noordzijde van de sportzaal een glazen wand voorzien. Kan er iemand zijn/haar ervaringen met natuurlijke lichtinval in sporthallen delen ?  

Groeten,

Michel De Herdt

Weergaven: 377

Reacties op vraag/bericht

Vraag eens na in Maldegem.

Daar hebben ze denk ik heel wat ervaring er mee.

mvg

Frank Malisse

Hi Michel,

er zijn bepaalde sporttakken die daar problemen mee hebben. Vraag me nu wel niet welke allemaal ;-).

In Lubbeek is één van onze turnzalen niet geschikt voor competitietafeltennis omwille van de lichtinval en moet de club uitwijken naar een kleinere zaal voor competitie. Bij een toernooi (gelukkig maar 1x/jaar) worden alle ruiten afgeplakt.

grts,

Tom

Hier in Kapellen veel klachten en gedoe.

Nieuwe sporthal in Putte Kapellen, een strook ramen aan de noordkant. Bijna tegen het plafond.

Na vele klachten van de badmintonners die naar eigen zeggen verblind werden na een folie aan de buitenzijde nu ook al een folie langs de binnenzijde laten aanbrengen. En nog zijn ze niet tevreden.

Mvg.

in Lommel hebben ze met natuurlijke lichtinval gewerkt in hun nieuwe sporthal. wel onrechtstreeks licht. misschien kunnen ze je daar ook verder helpen.

Beste,

In Tielt hebben ze ook onrechtstreekse lichtinval in de nieuwe sporthal. Deze is niet hinderlijk.

Wij hebben een glaspartij aan de noordwest kant en deze zorgt voor heel wat problemen. We hebben nu gordijnen moeten ophangen. Er kwamen vooral van de volleybal veel klachten over hinderlijk licht.

veel succes!

Siska George

Vroeg of laat altijd lichthinder.

Bij de volleyballers of badmintonners schijnt het licht in hun ogen, bij de tennissers geeft de weerschijn op de vloer hinder bij het zien van de lijnen.

Een gouden raad : doe het niet, er zijn andere manieren om uw zaal aantrekkelijk te maken zonder dat natuurlijke lichtinval daar bij hoeft te zijn.

Met sportieve groeten

Freddy Vandercammen

Wij hebben mooi voorbeeld in Paardenstraatje met callwall product, en geeft heel wat natuurlijk licht in de zaal.

Katrien

Allen,

Dank voor de reacties.

Ik begin stilaan het licht te zien.

Groeten,

Michel

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden