Voila, de kogel is door de kerk, 1 juli gaan we weer open.

Voor de rest toch nog wat onduidelijkheid vind ik.
Over protocollen wordt er toch weinig gezegd.

Zien jullie het bad deze zomer (bvb in augustus) qua bezetting nog te openen zoals een normale zomer?

benieuwd hoe jullie dit aanpakken.

Weergaven: 194

Reacties op vraag/bericht

Moeilijk Kristof. Mochten we nu weten hoe en wat, dan zouden we ons kunnen voorbereiden.

Hoeveel bezoekers mogen we tegelijk toelaten? Alles hangt daarvan af. Ik ben voorstander van een duidelijke regel (vb. 1 bezoeker per x-aantal m² water-en kadeoppervlakte), dan kun je een systeem uitwerken.

Collega's,

het protocol is reeds te downloaden hier: http://www.isbvzw.be/_uploads/ISB_vzw/downloads/ISB_ProtocolZwembad...

Er staat geen vaste regel van zoveel per m², enkel dat je zelf moet bekijken per accommodatie hoe je best de 1,5m regel hanteert.

Ik had plannen om op te starten met blokzwemmen, eerst zonder recreatie en dan met recreatie. Doordat het nu maar 1 juli is geworden, weet ik niet of we dan zo streng nog zullen starten. Alles zal tegen dan opnieuw versoepelen, en omdat het dan zomer is zal er ook meer volk willen komen zwemmen. Een moeilijke oefening, aangezien de stad zo snel mogelijk recreatiezwemmen wil (met liefst zo veel als mag) maar langs de andere kant ik het wel werkbaar wil houden.

Normale openingsuren kunnen wij niet combineren met reservatie, want wij hebben geen toegangscontrole dus iedereen blijft zo lang ze willen. Maar dan bestaat de kans dat er veel mensen gaan staan aanschuiven als de max. capaciteit bereikt is.

Ik ben eerlijk gezegd ook geen voorstander om nu toch (als het zou mogen) op 15 juni te starten met clubzwemmen. Voor een training van 1 a 2 uur per dag gaan wij niet alle techniek opstarten en ons personeel weghalen vanop andere diensten (waar zij nu op hen rekenen). Een club kan een redder voorzien, maar zij zullen zeker geen poetspersoneel voorzien.

't Is alles of niets :-)

Zijn de richtlijnen van de nationale veiligheidsraad al gekend? Ik vind buiten de aankondiging dat de zwembaden op 1 juli open kunnen, niets terug op hun website.( word ik blind of stom?)

een aantal bedenkingen op het huidige ISB-protocol:

-enkel  baantjeszwemmen is toegelaten. Wat met spelende kinderen in het recreatiebadje? wat met de baby-glijbaantjes e.a.? Wat met het instructiebadje? Wat met statische lessenreeksen zoals aquazumba, aquafitness,....

En nog zo veel meer. Maar ik heb geduld op duidelijkheid al wordt mijn geduld wel op de proef gesteld.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden