Dag collega's,

Op de momenten dat het zwembad gemengd gebruikt wordt door publiek en sportclubs, dienen de clubs dan de coronarichtlijnen voor publiek te volgen?

Concreet: maandagavond zijn er 3 banen voor publiek en 3 voor de club. Volgens de richtlijnen (even een hypothetische oefening, afhankelijk van wat de richtlijnen zullen zijn) kunnen er 5 zwemmers per baan. Er kunnen dus 15 plaatsen per tijdsblok gereserveerd worden door publiek. Mag de club dan ook met max. 5 per baan of mogen zij wel met meer? 

Hoe pakken jullie dat aan? 

Weergaven: 69

Reacties op vraag/bericht

Volgens mijn interpretatie:

code oranje sportsector = personen boven de 12jaar moeten contactloos kunnen sporten, en dus de anderhalve meter afstand van elkaar kunnen houden, ook binnen de werking van de zwemclubs. Er moet maw rekening gehouden worden met de regel : 1 zwemmer per 10m², zwemwater en gebruik kade meegerekend. Omdat er eigenlijk geen zwemmers op de kade blijven staan tijdens trainingen is 5 zwemmers per baan volgens mij dus correct.

Volgens het protocol van deze zomer konden sportbubbels vergroot worden tot 50 personen bij georganiseerde activiteiten.

Nu weet ik niet of dit ook kan/kon bij gedeeld gebruik.

Klopt, maar dit was tijdens een versoepeling van de maatregelen (ik denk in code geel). In code oranje werd die sportbubbel van 50 personen opgeheven en vervangen door het contactloos sporten voor personen boven 12jaar.

Tijs Robbens zei:

Volgens het protocol van deze zomer konden sportbubbels vergroot worden tot 50 personen bij georganiseerde activiteiten.

Nu weet ik niet of dit ook kan/kon bij gedeeld gebruik.

Bedankt voor jullie antwoord!

Misschien overwegen we voorlopig toch tijdsblokken om het gemengd gebruik club/publiek voorlopig te beperken. Te bekijken in onze planning en aanvragen...

Hoe organiseerden jullie dit de voorbije weken (pre-lockdown 2 uiteraard): hadden jullie soms gemengd gebruik of hebben de clubs steeds het volledige bad?

wij lieten gemengd gebruik toe; de zwemmers kwamen in de zwemhal niet in contact met elkaar (leden zwemclub aan de ene kant; publiek aan de andere kant)....

Lies Dobbels zei:

Bedankt voor jullie antwoord!

Misschien overwegen we voorlopig toch tijdsblokken om het gemengd gebruik club/publiek voorlopig te beperken. Te bekijken in onze planning en aanvragen...

Hoe organiseerden jullie dit de voorbije weken (pre-lockdown 2 uiteraard): hadden jullie soms gemengd gebruik of hebben de clubs steeds het volledige bad?

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden