Vanwege een sportdienst kreeg ik een mail dat een zwemmer klachten heeft dat hij het vies en onverantwoord vindt om zich na het zwemmen te moeten douchen in zeep- en shampooresten van andere zwemmers. Hij vraagt om even te informeren bij de collega's of er nog ergens dergelijke klachten worden ontvangen.

Wij hebben hierover in Beernem nog geen klachten ontvangen.

Zijn er zwembaden waar het vb. verboden is om zich na het zwemmen te wassen of zijn haar te wassen? Of zijn er ergens al andere maatregelen genomen?

Ik denk dat dit nergens in Vlarem vermeld is.

 

Weergaven: 643

Reacties op vraag/bericht

Dag Paul

Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit soort klacht hoor/lees.  Ik vermoed dat de persoon in kwestie smetvrees heeft waar we niets aan kunnen doen behalve zorg dragen voor goed onderhouden accommodaties (wat we sowieso allemaal doen).  Volgens mij zijn eventuele zeepresten na enkele seconden stromend water helemaal weg.

In Heusden-Zolder ook nog nooit van gehoord. Ik denk ook niet dat er een verplichting is om na het zwemmen te douchen?

 

Rare situatie. Voor de renovatie van het zwembad mochten de zwemmers zich niet wassen. Na de renovatie werd de indeling zo gemaakt dan men zich nu wel kan wassen. We hebben in ons huishoudelijk reglement opgenomen dat het in de doucheruimte mag, maar men moet zich degelijk afspoelen. Nu ja, wie leest dat huishoudelijk reglement ...

wij hebben nog geen klachten in die zin gehoord

In ons zwembad kan je gewoon douchen en je voeten ontsmetten. gr

Wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad. We hebben voldoende aantal douches (koud en warm) en de redders (of onderhoudsdames) zorgen geregeld dat die even behandeld worden.  Ik vermoed dat deze klant een muggenzifter is. Je kunt hem natuurlijk niet verplichten om te douchen na het zwemmen, maar bij het binnenkomen moet hij hoe dan ook door de doorloopdouches!

Grt marc supeley

Beste

Het is niet toegestaan gebruik te maken van shampoo ed in de doorloopdouche. Deze opmerking is ons reeds gemaakt door volksgezondheid. 

In de individuele douche's is dit echter geen probleem.

Ik sluit me aan bij de meerderheid. De meeste mensen gaan zicht juist WEL douchen na de zwembeurt, ook met zeep. Ook wij hebben hier nog geen klachten over ontvangen.

Zeepresten zijn inderdaad snel weg, en je zou toch normaal in elk zwembad je voeten moeten kunnen spoelen met ontsmettingsmiddel?

Geen klachten over - of van - propere mensen bij ons in het Scheldebad. 

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden