Dag collega's,

Om de exploitatie van onze zwembaden efficiënter/kostenbesparend te laten verlopen, willen wij bij het ter beschikking stellen van zwembaden aan clubs (met eigen gekwalificeerde/bijgeschoolde redders) overwegen om met sleutelcontracten te werken

Zijn er al zwembaden waar op deze manier gewerkt wordt?
Zoja, hoe gaan jullie om met het feit dat de exploitant te allen tijde aansprakelijk is?

Waarom werken jullie eventueel wel/niet met sleutelcontracten?

Dank voor jullie input,

Caroline Van Gysel




Weergaven: 302

Reacties op vraag/bericht

In ons zwembad (Liedekerke) gebeurt dit al jaren op deze manier. Alle clubs hebben toegang met een eigen sleutel en staan in voor de redders tijdens hun club-uren. Bij verlies van de sleutel dienen ze een waarborg te betalen. Naar veiligheid en aansprakelijkheid toe: wij hebben alle noodprocedures + noodnummers aangetekend verzonden naar alle clubverantwoordelijken en er is steeds een exemplaar van beschikbaar aan de kassa en in het redderslokaal. Zij dienen deze procedures aan alle trainers kenbaar te maken en moeten er voor zorgen dat de richtlijnen correct opgevolgd worden. De preventie-adviseur controleert jaarlijks of de procedures goed genoeg opgevolgd worden door de clubs. Deze aanpak levert weinig tot geen problemen op. Jaarlijks beleggen wij ook een aantal gebruikersvergaderingen om eventuele problemen snel op te volgen en de zwemclubs/duikclubs te informeren. 

Dag Caroline

Wij hebben daar in Sint-Truiden geen ervaring mee.

Groetjes

Beste Pieter Jan,

 

Aangezien ik nog maar pas in het wereldje van de zwembadbeheerders of zwembadcoördinators zit ben ik op zoek naar nieuwe ideeën of tips van collega's. Dit lijkt me heel interessant zo een sleutelcontract. Kan u mij daar eventueel een voorbeeld van doorsturen? Ik wil dit ook heel graag eens voorleggen aan onze sportmanager en schepen van sport om hen daar van te overtuigen.

Alvast bedankt.

Heidi

zwembadbeheerder@maldegem.be

pieterjan.vansteendam zei:

In ons zwembad (Liedekerke) gebeurt dit al jaren op deze manier. Alle clubs hebben toegang met een eigen sleutel en staan in voor de redders tijdens hun club-uren. Bij verlies van de sleutel dienen ze een waarborg te betalen. Naar veiligheid en aansprakelijkheid toe: wij hebben alle noodprocedures + noodnummers aangetekend verzonden naar alle clubverantwoordelijken en er is steeds een exemplaar van beschikbaar aan de kassa en in het redderslokaal. Zij dienen deze procedures aan alle trainers kenbaar te maken en moeten er voor zorgen dat de richtlijnen correct opgevolgd worden. De preventie-adviseur controleert jaarlijks of de procedures goed genoeg opgevolgd worden door de clubs. Deze aanpak levert weinig tot geen problemen op. Jaarlijks beleggen wij ook een aantal gebruikersvergaderingen om eventuele problemen snel op te volgen en de zwemclubs/duikclubs te informeren. 

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden