Hebben jullie goede referenties voor de aankoop van een nieuwe bodemstofzuiger voor een zwembad?

Specifiek aandachtspunt is dat het toestel de steile overgang van ondiep naar diep moet aankunnen.

Bedankt voor jullie reacties!

Weergaven: 836

Reacties op vraag/bericht

Duffel heeft een verstelbare bodem, dus geen probleem met "steilte"...in DUffel stofzuigt met met de hand...

groeten

Ronny

Sedert juni 2010 werken wij met een clubliner van Mariner.  Het is een zeer compact toestel dat qua prestaties en bedrijfszekerheid niet moet onderdoen voor de grote broers.  Wij betaalden slechts 4500 euro.  Ook van de service, zo we die al nodig hadden, zijn we tevreden.

Ons systeem voor de bodem te reinigen van 5 baden is ingebouwd (zuigmond met stang en slang via filterinstallatie.)  Mijn voorganger had indertijd een robot aangekocht, maar dit toestel was niet secuur genoeg; bovendien happerde de robot geregeld omdat de helling naar het diep gedeelte teveel gevraagd was; ook hoekjes en kanten kon dat ding niet aan. Ik had geregeld ook defecten met dat toestel. Technici hebben er hun tanden aan stuk gebeten met als resultaat dat ik deze robot uit dienst heb genomen.  Ik krijg nog geregeld een vertegenwoordiger op bezoek om dergelijk ding aan te smeren, maar de juiste hebben ze me nog niet getoond (sedert 1983.) Mijn gebruikt systeem met zuigmond en stang is efficiënt en aan te raden om een nette bodem te hebben.  Het vraagt van de twee dienstdoende redders ('s morgens, als het zwemwater niet in beweging is) wel oog voor details en een uitgekiende werkwijze, maar de genoegdoening is des te groter.

In het Spillebad hebben wij door de firma Cofily terug het oude systeem laten installeren, dat betekent een grote pomp in de kelder (zoals dompelpomp maar vast) verbonden met vaste buis naar kade en daar dan een slang met manuele stofzuiger op.

De automatische bodemreinigers kosten zoveel als een auto, zijn na een paar maand zo automatisch niet meer en vragen toch redelijk wat onderhoud en kosten...Wij hadden een Weda van de firma Aquapro/Decos in Ciney....

 

 

Wij hebben sinds oktober 2011 ook een clubliner van mariner,

voorlopig ook tevreden van. Hij is compacter, en robuuster als onze vorige robot, maar net zo efficiënt.

Wij hadden 3 inschrijvingen op ons bestek: mariner, de firma decos (zoning de Lienne 4, 5590 Ciney)

en de firam Primusz nv, hoek 76, 2850 Boom) 

reeds gebeurd

Wij werken al jaren met beide systemen: een robot die 's nachts rond rijdt, en een systeem met vaste pomp in de kelder en zuigmond in de zijwand van het bad om een slang op aan te sluiten.

De vaste pomp werkt heel goed, echter vraagt veel tijd om op te stellen (buis luchtvrij maken en aansluiten, kranen openzetten aan pomp in de kelder, pomp aanzetten en stofzuigen, ... en wordt dus enkel gebruikt bij grote vervuiling, of voor bvb bladeren uit het buitenbad (in de herfst) te zuigen.

Onze vorige robot was een Dolphin (maytronics), is zeker al 15 jaar oud, en werkt nog steeds. Onze huidige stofzuiger (sinds 2005) is een Hexagone Expert Pro (http://www.procopiuk.co.uk/images-product/expert-600.gif) via Aquapro en werkt goed. Het was de enige van de toen gedemonstreerde robots die uit onze duikput geraakte, maar is ongelofelijk duur in aankoop en onderhoud/wisselstukken.

Wij zijn nu aan het uitkijken naar het zelfde toestel dat Marc Vlogaert gebruikt in Bornem. Ze zijn komen demonstreren, maar hij geraakt ook niet al te vlot uit onze put. Maar het voordeel is dat je hem kan huren (ik dacht €90/maand).

Onze robot staat elke nacht in het zwembad een paar uur te draaien, wat natuurlijk een snelle slijtage en meer herstellingskosten met zich meebrengt.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden