Beste sportcollega's,
Zijn er gemeenten/sportdiensten die een software of programma hebben voor het beheer van (sport)evenementen? Het zou gaan om het beheer van zowel intern (gemeentelijke) als externe evenementen (o.a. van verenigingen, ...) waarbij gemeentelijke diensten, politie, brandweer, organisatoren, ... toegang hebben tot deze software/dit programma.
Wat verwachten we van het programma/de software:
- de organisator kan een aanvraag voor evenement indienen met de nodige informatie/documenten (digitaal grondplan, materiaalaanvraag, ...)
- gemeentelijke diensten en hulpdiensten kunnen advies geven.
- opstellen van een GAR
- link met Gipod (voor hinder op openbare weg)
- eventueel beheer van materiaal van Uitleendienst (raadplegen of er bvb nog voldoende tafels zijn).
- de organisator van een evenement kan mee volgen in welk stadium zijn evenement zit.
- de software/het programma kan best al actief zijn in een gemeente (de opstart van een nieuw programma zien we voorlopig niet zitten)
Huidige procedure:
- een gemeentelijke dienst/vereniging/organisatie/... wil een (sport)evenement organiseren (zwemwedstrijd, doortocht wielerwedstrijd, eetfestijn, ...)
- de organisator vult een evenementenfiche (word-document) in met de nodige informatie
- de betreffende dienst (sportdienst voor sportevenementen) controleert de evenementenfiche en zet deze fiche (met parcours, materiaalaanvraag in excel-document, bijkomende documenten, ...) op Google Drive (map 'Evenementenfiches')
- De technische dienst (uitleendienst) behandelt de materiaalaanvraag (tafels, stoelen, ...)
- Via Google Drive wordt er advies gevraagd aan de hulpdiensten
- In overleg met politie en de dienst wordt een GAR opgemaakt.
- De dienst voert de hinder op de openbare weg in op GIPOD
- De dienst stelt een collegebeslissing op (eventueel met GAR en advies van hulpdiensten)
- de organisator krijgt de ondertekende collegebeslissing digitaal
- meer informatie over onze procedure via http://www.zaventem.be/nl/700/content/1853/evenementen-organiseren....
Onze huidige procedure werkt wel, maar we willen nagaan of er een software/programma is waarbij we evenementen efficiënter kunnen opvolgen.
Alle feedback is zeker welkom. Alvast bedankt!
Sportieve groeten,
Anouk - Sportdienst Zaventem
Tags:
Beste,
In Damme zullen we dit jaar overstappen naar Eagle/ Merkator voor de aanvraag van evenementen en IOD.
Voor de uitleen van materiaal (vb nadarhekken) zullen we werken met het webloket via het pakket Recreatex.
Mvg,
Fabian
Dag Fabian,
Dank u wel voor jouw antwoord!
Heb je van Eagle / Merkator de volgende gegevens:
- website
- e-mailadres (van contactpersoon)
- gemeenten die hier al mee werken
Sportieve groeten,
Anouk
Fabian Buysrogge zei:
Beste,
In Damme zullen we dit jaar overstappen naar Eagle/ Merkator voor de aanvraag van evenementen en IOD.
Voor de uitleen van materiaal (vb nadarhekken) zullen we werken met het webloket via het pakket Recreatex.
Mvg,
Fabian
Dag Anouk,
- website: https://www.merkator.com/nl/eagle/eagle-evenementen/
- contact kan best via algemene gegevens:
Telefoon: +32 2 3092 112
Email: Merkator België
BTW/TVA BE 0.839.944.576
- Wij als stad Damme zullen dit samen uitrollen met Knokke-Heist in 2019, aangezien we ook deel uitmaken van dezelfde
politiezone. Ik heb wel geen overzicht welke gemeenten/ steden hier al mee werken.
Succes!
Fabian
Anouk Lebrun zei:
Dag Fabian,
Dank u wel voor jouw antwoord!
Heb je van Eagle / Merkator de volgende gegevens:
- website
- e-mailadres (van contactpersoon)
- gemeenten die hier al mee werken
Sportieve groeten,
Anouk
Fabian Buysrogge zei:Beste,
In Damme zullen we dit jaar overstappen naar Eagle/ Merkator voor de aanvraag van evenementen en IOD.
Voor de uitleen van materiaal (vb nadarhekken) zullen we werken met het webloket via het pakket Recreatex.
Mvg,
Fabian
© 2024 Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid. Verzorgd door