Heeft er iemand al eens problemen gehad met één van de redders zoals: kwaad spreken over mensen, bezoekers lastig vallen (verbaal), andere redders beledigen in bijzijn van bezoekers, ...

Hoe hebben jullie dit opgelost? Iemand tips om dit probleem aan te pakken? Alvast bedankt!

Weergaven: 368

Reacties op vraag/bericht

Functioneringsgesprek houden, na 6 maanden evalueren, indien een negatieve evaluatie hem nog een kans geven van 6 maanden, opnieuw evalueren en indien terug negatief : ontslaan!

Dag Anouk

Dit is een probleem dat je beter vandaag dan morgen aanpakt. Ik ken collega's die hiermee al erg veel last gehad hebben en je weet wat er gebeurt met een rotte appel in de mand.  Hoe je dit moet oplossen is niet op 1,2,3 te zeggen want het is situationeel. Als het echt 'grof' is zou ik vooraf afspraken maken met de secretaris en de personeelsdienst om na te gaan hoever je kan/mag gaan en de persoon in kwestie op functioneringsgesprek uitnodigen.  Beter nog is een evaluatiegesprek (of waarderingsgesprek - hoe jullie het ook noemen) en een ongunstige beoordeling geven.  Dit is een eerste maar heel belangrijk signaal en het geeft jou een administratieve houvast voor als het straks helemaal misloopt.  Daarna zeer kort opvolgen en letterlijk coachen om hem in de juiste richting te krijgen.  Als blijkt dat het allemaal niet werkt en de situatie blijft ontsporen is er maar 1 goeie oplossing en dat is een C4 - en hiermee bedoel ik natuurlijk geen Citroën.

Veel succes!

Marc

Dag Anouk,

 

Ik heb ook zo een situatie meegemaakt. Dit moet je inderdaad niet alleen aanpakken, maar gezamelijk met secretaris en personeelsdienst. Het heeft mij 2 jaar gekost, heel veel tijd en energie, maar uiteindelijk is het gelukt en is sindsdien de werking fel verbeterd.

 

Als je nog vragen hebt, geef je maar een seintje.

Veel succes

Ben

Dit is reeds gebeurd, maar de betrokkene werd direct geroepen.  De bespreking en afspraken worden gevoegd bij zijn functioneringsgesprek als extra aandachtspunt. Er was een tijdslimiet vastgelegd.

Bij herhaling en moedwillig tegenwerken start een procedure om de redder uit de dienst te verwijderen. Vorig jaar had ik dit probleem, de redder werkt niet meer bij het AGB en is nog steeds werkzoekend.

Idem als hierboven: zet zoveel mogelijk op papier, tussentijdse evaluatie houden met duidelijke afspraken naar verbetering toe. Hoe dikker en gedetailleerder het dossier, hoe sterker je staat als je moet ontslagen.

Laat ook de betrokken persoon steeds de evaluatie of het verslag van het gesprek ondertekenen.

Zeker bij redders, die toch nauw moeten samenwerken, mag dit niet te lang aanslepen

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden