Beste collega’s ,

 

De lonen van de monitoren van de sportkampen staan in Tervuren ter discussie.

Daarom enkele vragen om een vergelijking te kunnen maken.

  • Wat is het loon van jullie monitoren? Netto, bruto?
  • Op welke manier worden ze verloond? Via sportwerk Vlaanderen? Als verenigingswerker? Vrijwilliger? Art 17?
  • Hoeveel uren moet een monitor op een normale dag presteren?
  • Op hoeveel monitoren moeten jullie gemiddeld per sportkamp beroep doen?
  • Per hoeveel kinderen wordt een monitor ingezet?
  • Steken jullie toe, is het break-even of halen jullie winst uit een sportkamp?

 

Wie zijn input geeft, bezorg ik achteraf ook een overzicht hiervan.

Alvast bedankt voor jullie info.

Mvg

Weergaven: 1135

Reacties op vraag/bericht

Dag Dieters

Bij ons kunnen de monitoren kiezen tussen Art 17 en verenigingswerker. Als we voor bepaalde sporten geen monitoren vinden dan schakelen we Sportwerk Vlaanderen in.

De monitoren geven 6u les en hebben 1u pauze tijdens de middag. Voor de middagpauze hebben we vrijwilligers die toezicht houden en deze krijgen een vrijwilligersvergoeding.

De monitoren krijgen bij ons een verloning van 11,5 euro/uur. Diegene die nog student zijn kiezen voor een contract via Art 17 en monitoren die al werken kiezen voor verenigingswerker omdat ze hier maar 10% moeten laten vallen en bij Art 17 gaat het over 27% dacht ik bij de belastingaangifte.

Kampleiders krijgen dezelfde vergoeding maar dan meer uren op een dag omdat zij ook instaan voor de voor- en nabewaking.

De kampen komen bij ons neer op een negatief saldo van ongeveer 2000 euro, voornamelijk te danken aan de dure daguitstap die we meestal op woensdag doen om de week te breken.

Wij voorzien 2 monitoren per sport en dit is voor groepen tussen de 20 en 25 kinderen.

Ik moet er ook aan toevoegen dat bij ons de prijzen de laatste 15 jaar niet gewijzigd zijn en dus ook stilaan ter discussie komen.

Als je nog bijkomende vragen hebt kan je mij bereiken via elke.buelens@brasschaat.be.

Mvg,

Elke Buelens

Brasschaat

Hey Dieters

In Lubbeek

  • diploma animator, 1e of 2e jaar student LO/Kleuter (voor kleuterkampen) => E-statuut (was 11,67/uur in 2020)
  • laatste jaarsstudent LO/Kleuter of initiator in sport => 13,64/uur
  • bachelor of master LO/kleuter => 15,51/uur
  • hoofdmonitor => 19,35/uur

Clubs die meewerken krijgen 40 euro per halve dag per ingezette lesgever, wordt uitbetaald aan de vereniging. 

Werkdag = 7,6 uur verloond. 6 uur effectief lesgeven, 1u voor- of na-opvang en 's middags ook kinderen begeleiden
uurtarieven zijn gekoppeld aan gezondheidsindex en ooit gebaseerd op die van Bloso en nadien elk jaar zelf geïndexeerd

Voorlopig nog artikel 17 maar als ik de personeelsdienst meekrijg dan ook verenigingswerk aanbieden. 

2 monitoren per 20 à 25 kinderen en dan nog eens een 4tal hoofdmonitoren op een totale organisatie van 250 kinderen

wij maken serieus verlies op onze kampen, we moesten al lang failliet zijn

Dag Dieter,

Wij werken met een mengeling:

- voor een groot deel van de sportkampen werken we samen met Sporta waardoor wij de lonen niet dienen te betalen. hier betalen we aan Sporta €12,5 per kind per dag. En is er sport voorzien van 9u tot 16u en voor- en naopvang van 8u tot 9u en 16u tot 17u.

- voor 2 sportkampen werken we in hoofdzaak via vrijwilligersvergoedingen van €30/dag voor begeleiders via sportverenigingen. Zij zijn dan actief van 9u tot 16u met over de middag een beurtrol voor het toezicht op de kinderen

-  voor nog een aantal andere kampen werken we via sport Vlaanderen

Ik voorzie normaal 1 monitor per 12 kinderen. En over alle sportkampen (+/- 20) heen draai ik een verlies van +/- €1000

Dag Dieter
Wij werken met een mix:
- lesgevers aangesteld door Sportwerk
- lesgevers aangesteld door Amitabha
- zelfstandige lesgevers
- externe lesgevers van verenigingen, organisaties (waterski, Sup, golf, padel)

De monitoren zijn aanwezig vanaf 8.30u tot 16.30u en verzorgen zowel de opvang voor en na het kamp (een half uurtje). Over de middag zijn zij ook verantwoordelijk voor het vlot verloop bij het eten en opvang nadien. Bijgevolg worden zij dus voor 8u vergoed. 

Wij zetten een monitor per 15 kinderen.
In de zomermaanden hebben wij een totaal van 12 begeleiders nodig.
Wij organiseren 2 kleuterkampen, 2 omnikampen lagere schoolkinderen en 1 tienerkamp (2 begeleiders per kleuterkamp, 3 begeleiders per omnikamp lagere schoolkinderen en 2 begeleiders voor tienerkamp)

Door de lage deelnameprijs steken wij toe aan onze kampen.
Het tienerkamp is een duur kamp daar we alle dagen zorgen voor externe activiteiten waar we extra busvervoer nodig hebben. We verplaatsen ons ook heel veel met de fiets, dit maakt het kamp nog sportiever. 
Voor de omnisportkampen voorzien we 1 dag in de week springkastelen.
Voor de kleuterkampen wordt samengewerkt met een externe partner die het creagedeelte voor zijn rekening neemt. 

mvg
Saskia Dewitte
Sportdienst Damme

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden