Onze gemeente wil een renteloze lening toekennen aan een sportclub. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo ja, graag wat meer info.

Weergaven: 429

Reacties op vraag/bericht

De gemeente Kortenaken heeft een renteloze lening (10 jaar) toegekend aan een voetbalclub voor de renovering van saniatire installaties.
- er dient gewaakt te worden over het feit dat lening gebruikt wordt waarvoor ze bestemd is (controle op de uitgevoerde werken te staven aan facturen)
- het terugbetalen van de lening gebeurt niet systematisch. Er moet geregeld contact opgenomen worden met de vereniging om de betaling uit te voeren.

als je me je email doorstuurt kan ik je een voorbeeld-overeenkomst bezorgen hoe deze in het verleden werd opgesteld.


Andy

Dat zou schitterend zijn, helena.vanremoortel@stekene.be

Alvast bedankt voor de info!

Andy

Zou je mij dit ook kunnen bezorgen aub? Bedankt!

katrien.vandessel@sportactiefmechelen.be

Bedankt!

Andy,

ook in ben geïnteresseerd in je voorbeeld...

Zou je me dit kunnen bezorgen op Greet.vanerdeghem@dendermonde.be?

 

Bedankt!

Greet

Collega's,

De gemeente Lille werkt met een reglement ifv renteloze leningen voor erkende Lilse Verenigingen. Voor gedetailleerde info kan je best nagaan of uw financieel beheerder even contact opneemt met de onze.

Qua effectieve uitvoering kan ik u zelf met woord bijstaan, laat maar weten wat de juiste vragen zijn.

mvg,

Wim Bosschaerts

Sportdienst/AGB-Lille

Is het mogelijk dat reglement eens door te mailen naar helena.vanremoortel@stekene.be ?

Bedankt, Wim!

Wij hebben dit principe al meer toegepast in Bornem.  Zo heeft de tennisclub al 2 tennishallen gebouwd en werd het golfterrein aangelegd door een bvba.  Er bestaat geen reglement voor maar elke geval wordt apart besproken en genotuleerd in het college.  Bel gerust voor meer uitleg indien nodig.

Hey Marc,

Bedankt voor de info.

Is het mogelijk een vorbeeldnotule door te mailen?

Bedankt!

Helena



Braem Andy zei:

De gemeente Kortenaken heeft een renteloze lening (10 jaar) toegekend aan een voetbalclub voor de renovering van saniatire installaties.
- er dient gewaakt te worden over het feit dat lening gebruikt wordt waarvoor ze bestemd is (controle op de uitgevoerde werken te staven aan facturen)
- het terugbetalen van de lening gebeurt niet systematisch. Er moet geregeld contact opgenomen worden met de vereniging om de betaling uit te voeren.

als je me je email doorstuurt kan ik je een voorbeeld-overeenkomst bezorgen hoe deze in het verleden werd opgesteld.


Andy



Wendy Mortelmans zei:

Andy, zou je me jullie overeenkomst ook eens kunnen doormailen? Dank!



Braem Andy zei:

De gemeente Kortenaken heeft een renteloze lening (10 jaar) toegekend aan een voetbalclub voor de renovering van saniatire installaties.
- er dient gewaakt te worden over het feit dat lening gebruikt wordt waarvoor ze bestemd is (controle op de uitgevoerde werken te staven aan facturen)
- het terugbetalen van de lening gebeurt niet systematisch. Er moet geregeld contact opgenomen worden met de vereniging om de betaling uit te voeren.

als je me je email doorstuurt kan ik je een voorbeeld-overeenkomst bezorgen hoe deze in het verleden werd opgesteld.


Andy

Stuur je me je e-mail even door naar andy.braem@kortenaken.be



Wendy Mortelmans zei:



Wendy Mortelmans zei:

Andy, zou je me jullie overeenkomst ook eens kunnen doormailen? Dank!



Braem Andy zei:

De gemeente Kortenaken heeft een renteloze lening (10 jaar) toegekend aan een voetbalclub voor de renovering van saniatire installaties.
- er dient gewaakt te worden over het feit dat lening gebruikt wordt waarvoor ze bestemd is (controle op de uitgevoerde werken te staven aan facturen)
- het terugbetalen van de lening gebeurt niet systematisch. Er moet geregeld contact opgenomen worden met de vereniging om de betaling uit te voeren.

als je me je email doorstuurt kan ik je een voorbeeld-overeenkomst bezorgen hoe deze in het verleden werd opgesteld.


Andy

Ik herinner mij dat jaren terug die techniek af en toe toegepast werd in de gemeenten.  De bouw van de accommodatie kon sneller verlopen en de clubs konden dan de btw recupereren. In een aantal gevallen was de stad eigenaar van de door de club gebouwde accommodatie, omdat dit zo in de overeenkomst bepaald werd..

Maar ik herinner mij ook dat de BTW daar niet altijd mee kon lachen, en nog procedures opgezet heeft tegen gemeenten. Ik weet echter niet of er ook ooit gemeenten veroordeeld geweest zijn.

 

mvg

Frank Malisse

SF in Harelbeke

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden