Onze witte voegen worden steeds groener en zeker op plaatsen waar er direct zonlicht op de voegen schijnt. Wij hebben reeds geprobeerd deze groene voegen proper te krijgen door er met de schrob-zuigmachine extra over te rijden, maar dit werkt niet.

Zijn er nog collega's die hier last van hebben?

Kunnen jullie mij meedelen met welk product/machine we deze groene laag kunnen doen verdwijnen?

Alvast bedankt!!

Siska George

Weergaven: 167

Reacties op vraag/bericht

Siska,

het gaat hier toch over voegen op de kade, die regelmatig nat worden?  Doet zich dat ook voor in perioden dat er geen directe inval is van zonlicht ? Mijn vermoeden is dat het een algenprobleem is, want direct zonlicht breekt chloor af, dus er is een natte waterfilm die chloorvrij is, en omdat het een vloer is, met aanvoer van voedingsstoffen (voeten baders), dus alle ingrediënten zijn aanwezig om algen te vormen.

Remedie: probeer na het reinigen (zwak zure reiniger toepassen) te spoelen met water dat meer gechloreerd is dan zwemwater. Ik zou voorlopig geen algiciden gebruiken, veelal zijn het QUATS die filmvorming geven op de vloer en in feite het probleem verschuiven.

Succes !

Rudy Senten

Siska, als het nog te redden valt...  Wij schuren om de 2 weken onze betegeling, kades met hoge concentratie chloor (alle deuren en ramen open en voor de openingsuren met masker.) Hopelijk is de groene schijn door algen niet doorgedrongen tot in het voegsel.   Als je dit in den beginne meermaals uitvoert, moet je progressie waarnemen.  Er wordt met de borstel geschuurd.  In het begin kan je de frequentie opdrijven en verminderen naargelang het effect. Je zult merken dat het lukt en dan maar onderhouden!!!!

Groeten, marc supeley

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden