In ons zwembad hangt er (al jaren) een middenkoord tussen het ondiepe en het diepe gedeelte. Onlangs was er een discussie tussen de redders over het al dan niet hangen van deze koord. Ik ga er vanuit dat dit geen verplichting is (aangezien ik dit in andere zwembad niet overal zie hangen), maar is er een verplichting aangaande bepaalde merktekens of één of andere aanduiding waar het bad dieper wordt? 

Weergaven: 336

Reacties op vraag/bericht

Er moet volgens vlarem op regelmatige plaatsen een diepte aanduiding zijn. Dit kan ook via stickers op de muur of zwembadrand. Ook elke plotselinge verandering van diepte moet aangeduid worden (bvb een diepere duikkuil onder de springplank). Maar een koord in het midden hangt er bij ons ook niet.

Als het bad geleidelijk aan dieper wordt is de aanduiding van de diepte aan de zijkant voldoende. Als het bad ineens stijl naar beneden gaat denk ik dat de koord wel z'n nut heeft.

Annouk,

De overgang van diep naar ondiep moet aangeduid worden, daaraan moet je niet twijfelen.  Hoe dit moet gebeuren, hangt af van je vindingrijkheid.  Bij ons liggen er 3 boeien, vastgehaakt op de bodem (kant ondiep waar de helling aanvangt.)  We kunnen die gemakkelijk wegnemen (voor zwemclubs of....)  Daarnaast hebben wij een diepteaanduiding (pvc geel/zwart plaatjes, duidelijk zichtbaar.)  In het openluchtbad is er een diepteaanduiding aan de helling ondiep, een systeem met touw en vlaggetjes.

Groet, marc supeley diensthoofd zwembaden AGB

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden