Collega's,

 

Momenteel zitten we met een hogere vraag dan aanbod in de sporthal. We kunnen beroep doen op onze prioriteitenlijst voor het vastleggen van uren, maar zo dreigen kleinere clubs en particuliere sporters uit de boot te vallen.

 

Kunnen jullie me voorbeelden sturen over hoe jullie het aanpakken?

 

Alvast bedankt!

Griet.

Weergaven: 388

Reacties op vraag/bericht

Beste Griet

Wij hebben een reglement waarin een prioriteitenregeling vervat zit. Deze geeft echter voorrang aan de gemeentelijke jeugdsportclubs. Ik weet dus niet of dit voorbeeld je probleem kan oplossen. Je kan natuurlijk de prioriteitenregeling schrijven zoals je wil.

Veel succes ermee!

Helena

Dag Helena,

 

Zou je mij het reglement eens willen toesturen? griet.bonamie@nazareth.be.

Alvast bedankt voor de hulp! Alle inspiratie is welkom, dan maak ik er iets toepasbaar van op maat van Nazareth.

 

Groetjes,

Griet.



Helena Van Remoortel zei:

Beste Griet

Wij hebben een reglement waarin een prioriteitenregeling vervat zit. Deze geeft echter voorrang aan de gemeentelijke jeugdsportclubs. Ik weet dus niet of dit voorbeeld je probleem kan oplossen. Je kan natuurlijk de prioriteitenregeling schrijven zoals je wil.

Veel succes ermee!

Helena

Dag Griet

Hierbij vind je de regeling die bij ons in Damme van toepassing is, al weet ik niet of het voor jou een mogelijke oplossing is.

Bij het toekennen van de stedelijke sportinfrastructuur wordt eerst rekening gehouden met prioriteit A,
vervolgens wordt rekening gehouden met prioriteit B.
A. Prioriteit sportverenigingen/ individuele gebruikers:
o gebruikers die lid zijn van de stedelijke sportraad;
o Damse sportverenigingen;
o individuele Damse gebruikers;
o niet-Damse sportverenigingen;
o individuele niet-Damse gebruikers.


B. Prioriteit soort activiteit
o competitie sportverenigingen;
o tornooien sportverenigingen;
o trainingen sportverenigingen;
o recreatiesport;
o niet-sportactiviteit.

Hallo,

Als bijlage onze voorwaarden tot het gebruik van de sporthal. Zie puntje 7.

Kleinere clubs en particulieren vallen inderdaad uit de boot, doch dit is ook een beleidskeuze dewelke neergeschreven worden in de gebruikersprioriteiten.

gr Patrick

Bijlagen:

Dag Griet,

Hieronder hoe het wordt neergeschreven bij de aanvraag:

9. Algemene toewijzingsprincipes

9.1     Schooluren (ma, di, do en vr van 08u tot 16u(17u) en woe van 08u tot 12u) worden in principe enkel toegewezen aan scholen

9.2     Tijdige aanvragen krijgen voorrang op niet-tijdige aanvragen

9.3     Erkende verenigingen krijgen voorrang op niet-erkende verenigingen

9.4     Kwaliteitsvolle gebruikers (tijdige betaling, weinig of geen annuleringen, goede bezetting, …) krijgen in principe voorrang op de toegewezen uren van het afgelopen sportseizoen indien aan de algemene principes wordt voldaan

9.5     Activiteiten van de Sportdienst Gent krijgen in principe steeds voorrang op alle andere aanvragen

9.6     Tijdig aangevraagde belangrijke manifestaties krijgen in principe steeds voorrang op andere aanvragen indien
ze in de manifestatieweek vallen

9.7     Stichting Vlaamse Schoolsport (SVS) kan (indien tijdig aangevraagd) per jaar 1x beschikken over elke Gentse sporthal onder beheer van TMVW buiten de schooluren alsook 1x tijdens de schooluren.

9.8     Bij nieuwe toewijzing van ‘open uren’ wordt rekening gehouden met verschillende factoren (competitie vs training, niveau van competitie, aantal sporters, jeugd op jeugduren, …)

9.9     Sportdienst Gent behoudt zich steeds het recht om wijzigingen, annuleringen e.d.m. door te voeren indien de omstandigheden dit rechtvaardigen (vb Bekerwedstrijden, …)

Zoals je kan zien is niet alles waterdicht, maar dat laat ook toe om naar goeddunken te handelen. We hebben vb in Gent wel een aantal interessante uren geblokkeerd om er particulier badminton te kunnen voorzien.

Mvg, Matthias

Dag griet

via deze link vind je een verzameling van info over zaalbezetting uit een artikeltje 'De vraag - Hoe pak je de zaalbezetting aan in sporthallen' in ons tijdschrift:

http://isb.colo.ba.be/doc/Artik/Vts/227/vraag-getal.pdf

Hartelijke dank iedereen voor de hulp! Hier kan ik zeker mee verder.

 

Groetjes,

Griet.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden