Beste,

Ik ben op zoek naar voorbeelden waar de cafetaria/kantine worden beheerd door de sportverenigingen zelf in een sporthal. In welke gemeente wordt dit reeds toegepast?

grtn,

Janiek

Weergaven: 489

Reacties op vraag/bericht

In Beernem bestaat dit systeem reeds een kleine 20 jaar.

Na de gebruikelijke problemen en aanpassingen staat het systeem nu vrij goed op punt.

De gemeente heeft de cafetaria volledig zelf ingericht. Nadien is een aanbesteding uitgeschreven voor plaatselijke brouwers. Uiteindelijk is een contract opgemaakt met één brouwer voor een periode van minimum 3 jaar, stilzwijgend te verlengen, maar ook opzegbaar door één van de partijen. De clubs bestellen zelf hun dranken aan deze brouwer, de facturatie gebeurt rechtstreeks aan de clubs. De berging is onderverdeeld in kooien waardoor elke club de eigen stock kan bijhouden. Alle bieren en frisdranken zitten in het contract, wijnen en koffie niet. De clubs onderschrijven een overeenkomst met de gemeente en betalen een vergoeding voor het gebruik van de cafetaria.

Bij ons is het ook mogelijk om bij een éénmalig tornooi op die manier eveneens de cafetaria uit te baten.

De gemeente betaalt alle taksen (Sabam, e.d.m.)

De club moet zich wel in orde stellen met alle aangiften (BTW, belastingen, enz).

Beste,

Bij ons is het zo dat de grote sportverenigingen een cafetaria mogen uitbaten. Zo is er een cafetaria voor elke voetbalclub (2), de volleybalclub in Wingene heeft ook een eigen cafetaria, evenals de gevechtsportclubs.

In Zwevezele moeten de indoorclubs een cafetaria delen.

Dit loopt allemaal goed en de clubs onderhouden het cafetaria.

 

Sportieve groeten,

Siska George

in Puurs zijn de cafetaria's van 2 sporthallen in handen van sportclubs.

stuur me een mailtje (eveline.vanpassel@puurs.be) dan kan ik je de uitbatingsovereenkomsten bezorgen.

 

ik ben specifiek op zoek naar sporthallen waar meerdere verenigingen een kantine delen en de regels die hiervoor vastgelegd werden...

Janiek,

In OT wordt de cafetaria van de sporthal uitgebaat door een cafetariacomité samengesteld uit gebruikers. 3 clubs hebben een permanent engagement, de andere leden een occasioneel...

Cafetaria ingericht door brouwer...

Voor meer info graag even bellen (teveel om op te pennen)...

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden