Goedemorgen,

wij hebben - zoals zovelen onder jullie - een probleem om kandidaat-redders te vinden voor ons zwembad.  We hebben de examenprocedure - ter vervanging van een redder die met pensioen gaat - reeds twee maal moeten uitstellen wegens gebrek aan kandidaten.

Daarom vraagt men mij om te horen bij collega's wie werkt met toezichters, ipv redders.

Als dit het geval is in uw gemeente, kan ik daar de voor- en nadelen eens van krijgen aub?

dikke merci!

groetjes,

Mieke

Weergaven: 201

Reacties op vraag/bericht

Dag Mieke

Wij werken niet met toezichters, enkel in de grote vakantie een gecombineerde functie onderhoud-toezicht bij jobstudenten.

Gisteren zijn er drie kandidaten van de 5 naar het examen redder geweest.

Ik heb wel nog een adres van een redder die halftime werk zoekt, ik bel straks.

Hij heeft bij ons afgehaakt omdat hij bewust een halftijdse job zoekt (perfect nederlandstalig).

 

Beste Mieke,

wij werken met toezichters als back-up, of bij ziekte. Dit is ons onderhoudspersoneel zelf. Zij hebben allemaal verplicht een cursus nijverheidshelper (EHBO) gevolgd, met jaarlijkse bijscholing. Zij weten van bij aanwerving dat zij kunnen ingezet worden bij drukte of ziekte aan het bad, dit is zo voorzien in de functieomschrijving. Het loon is er ook naar: D-niveau voor onderhoudspersoneel, C-niveau voor de redders.

Het voordeel is dat wij vlot kunnen inspelen op de bezetting in het bad op het moment zelf (bij recreatiebaden kan het al eens zijn dat er ineens een grote groep binnenkomt).

Het nadeel is dat ze niet alleen mogen staan aan het groot bad. Maar als je dit kan inplannen in je t oezichtsplan is het een mogelijk (tijdelijke) oplossing. Ik zou dit niet als permanente oplossing doen.

Tijs

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden