heeft iemand een reglement (gebruikers en retributie) voor het verhuur van de gemeentelijke bus aan verenigingen?

Weergaven: 197

Reacties op vraag/bericht

Hey Wouter,

wij hebben dat niet. Het lijkt me echter sterk of dit mag want dit is in concurrentie met de busmaatschappijen. Ik zou dit eens nagaan bij de federale mobiliteitsdiensten. Ik vermoed dat je hier wel gegevens van zult hebben aangezien je van hen een attest zult hebben.

grts,

Tom

Wouter,

Vroeger hadden wij op de gemeente eigen bussen voor het schoolvervoer. Die werden toen ook ingeschakeld voor  het vervoer van de deelnemers aan de gordel. Daar is toen een klacht over geweest (het is al zo lang geleden dat ik niet meer weet wie - het was alleszins een overheidsinstantie). Het is zoals Tom ook zegt concurrentie voor de busmaatschappijen en wordt dit eigenlijk niet toegestaan.

mvg

Dirk

Hey Dirk,

dat vervoer naar de gordel dat mag wel. Je moet echter twee attesten aanvragen eentje bij de vlaamse overheid en eentje bij de federale. Met het ene mag je ook niet-schoolvervoer doen. (Uitstappen sportweek, memorial van damme, maar ook de rondrit van de nieuwe inwoners,...) en met het andere (ik denk dat federale) mag je dan weer naar het buitenland (snowboarden in landgraaf, den efteling,...). Maar hier spreken we steeds over gemeentelijk vervoer vandaar dat ik twijfel of je de gemeentebus aan verenigingen mag bezorgen.

grts Tom

Tom,

Ik denk, maar het is al zo lang geleden, dat men gestruikeld is over het feit dat bij het inschrijvingsgeld er gratis vervoer was voorzien.

IK ga de vraag nog eens voorleggen aan ons afdelingshoofd, dat is een jurist.

Die weten gewoonlijk alles:-)

Dirk

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden