Collega's

welke veiligheidsmaatregelen worden er standaard genomen bij het legen van het 25m bad?

Afbakenen van de 'put' is waarschijnlijk het minimum, maar wat nog?

Met wat wordt de zone afgebakend?

Wij beschikken niet over een schuine helling maar wel over een rechte wand tussen ondiep gedeelte 1,25m  en diep gedeelte 3 meter.

Aan welke snelheid legen jullie het 25m bad?

5 cm per uur of meer?

Graag ontvangen we enkele hints, waarmee moet nog rekening gehouden worden?

Moet de tijd dat het bad droog staat zo kort mogelijk gehouden worden?

Moet het zuiveringsstation ook verwittigd worden?

Bedankt

Mvg

Veerle

Weergaven: 157

Reacties op vraag/bericht

Veerle,

wij zetten ons volledig groot bad of met palen met daartussen een lint of touw gespannen zodat er niemand 'zomaar' in het leeg bad kan vallen.

Het diep gedeelte van ons zwembad is 1m90 diep en ons bad is 20m lang en ongeveer 8m breed. Het duurt minimum een 12-tal uur vooraleer ons bad leeg is.

hopelijk heb ik jou hiermee iets vooruit geholpen :-)

groeten,

siska

Veerle,

in principe moet je inderdaad de watermaatschappij verwittigen als je een grote hoeveelheid water gaan lozen. Ze moeten daar soms op voorzien zijn. De tijd dat een bad droog staat moet inderdaad zo kort mogelijk zijn, en dit voor je fayence tegels (als je die hebt, bij zwembaden met een folie of RVS weet ik het niet). De tegels kunnen los komen als er voor lange tijd geen druk meer is van het water (wij hebben dit al voorgehad in ons buitenbad...).

Wij zetten eerlijk gezegd ons zwembad niet echt af, enkel de onderhoudsfirma en eventueel personeel zijn dan aanwezig.

Qua snelheid weet ik het ook niet, ze zetten gewoon de grote kraan open en zien dat de riolering dit kan slikken :-)

Veerle

Wij brengen ook de watermaatschappij op de hoogte over de hoeveelheid water die zal geloosd worden. Wij plaatsen onze verplaatsbare bodem op een hoogte waardoor je niet zomaar in het ondiep gedeelte kan vallen. Het diep gedeelte wordt afgespannen met lint.

 

Mvg

Stijn

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden