Beste collega,

Graag had ik van jullie vernomen of jullie redders een extra vergoeding krijgen als ze zwemles moeten geven? Bij ons geven de redders zwemles aan de scholen en dan krijgen ze een toeslag van 25% ofwel in uren ofwel in loon.

Deze toeslag staat ter discussie en daarom vroeg ik mij af of er bij jullie een dergelijk systeem bestaat om de redders iets extra te geven als ze zwemles geven.

Of geven de redders bij jullie geen zwemles?

Alvast bedankt voor jullie info.

Sportieve groeten

Siska

Weergaven: 271

Reacties op vraag/bericht

Hoi siska,

Bij ons geven redders geen zwemles. Niet voor scholen en niet voor de zwemschool.

succes ermee
-Mattias
zwembad Geerdegemvaart - Mechelen

Bedankt voor de info!!

Mattias Bral zei:

Hoi siska,

Bij ons geven redders geen zwemles. Niet voor scholen en niet voor de zwemschool.

succes ermee
-Mattias
zwembad Geerdegemvaart - Mechelen

Hi Siska,

hier in Kapellen geven de redders elke dag 2 zwemlessen. Om 17.00 en om 17.45 uur. Maar daar krijgen ze geen extra vergoeding voor.

Ik heb zelf nog in Mortsel als redder gestaan. Daar gaven we les aan de scholen + zwemlessen van de gemeente + zwemfeestjes entertainen van verjaardagen... Maar daar kregen we ook niets extra voor. Denk dat wanneer dit gewoon in de functieomschrijving staat dat je geen extra's hoeft te betalen.

Groetjes, Antony.

Bedankt voor de info!!!

Antony Van Dyck zei:

Hi Siska,

hier in Kapellen geven de redders elke dag 2 zwemlessen. Om 17.00 en om 17.45 uur. Maar daar krijgen ze geen extra vergoeding voor.

Ik heb zelf nog in Mortsel als redder gestaan. Daar gaven we les aan de scholen + zwemlessen van de gemeente + zwemfeestjes entertainen van verjaardagen... Maar daar kregen we ook niets extra voor. Denk dat wanneer dit gewoon in de functieomschrijving staat dat je geen extra's hoeft te betalen.

Groetjes, Antony.

Siska,

In Ieper geven de redders geen zwemles, noch privé, noch in opdracht van de stad/sportdienst.  Ze zijn trouwens geen vragende partij.

De zwemlessen worden door de sportdienst georganiseerd  volgens de nieuwe leerlijn en gegeven door gediplomeerde bachelors/masters of trainers met minstens het initiatordiploma. De watergewenning voor peutersr en de waterspeeltuin worden dan weer door gediplomeerde kleuterleidsters gegeven.

De zwemclubs kunnen ook zwemlessen aanbieden op welbepaalde uren tegen volgende voorwaarden: vanaf 4 jarigen ; lesgever minstens initiator en attest goed gedrag en zeden.

Ivan

Ivan,

bedankt voor de info!!

Ivan Decroix zei:

Siska,

In Ieper geven de redders geen zwemles, noch privé, noch in opdracht van de stad/sportdienst.  Ze zijn trouwens geen vragende partij.

De zwemlessen worden door de sportdienst georganiseerd  volgens de nieuwe leerlijn en gegeven door gediplomeerde bachelors/masters of trainers met minstens het initiatordiploma. De watergewenning voor peutersr en de waterspeeltuin worden dan weer door gediplomeerde kleuterleidsters gegeven.

De zwemclubs kunnen ook zwemlessen aanbieden op welbepaalde uren tegen volgende voorwaarden: vanaf 4 jarigen ; lesgever minstens initiator en attest goed gedrag en zeden.

Ivan

Beste Siska,

Wegens besparingen verdwijnt mijn functie als zwembadcoördinator en mogen de redders doen en laten wat ze willen.

Er is 1 redder dat zwemles geeft tijdens de werkuren en hij krijgt daar geen premie voor of extra uren.

Maar het zou ten minste wel een motivatie zijn want nu willen ze het eigenlijk niet doen.

MVG

Heidi De Baets

Beste Heidi, bedankt voor de info. Jammer te horen dat uw functie wegens besparingen verdwijnt.

Heidi De Baets zei:

Beste Siska,

Wegens besparingen verdwijnt mijn functie als zwembadcoördinator en mogen de redders doen en laten wat ze willen.

Er is 1 redder dat zwemles geeft tijdens de werkuren en hij krijgt daar geen premie voor of extra uren.

Maar het zou ten minste wel een motivatie zijn want nu willen ze het eigenlijk niet doen.

MVG

Heidi De Baets

Siska

onze redders geven geen zwemles alhoewel dit wel in hun functiebeschrijving werd opgenomen. In principe kunnen we hen dit dus wel laten uitvoeren, zonder extra vergoeding.

Hun uurrooster laat dit echter zeer moeilijk toe. De ene week zouden ze les kunnen geven in hun rooster, de andere week valt de les buiten hun rooster. Onze lessen worden op 10 opeenvolgende weken georganiseerd. ik vind het belangrijk dat de lesgever telkens dezelfde is. De redder die zou lesgeven moet dus bereid zijn om die 5 andere weken buiten zijn/haar uurrooster die prestatie te verrichten. Hiervoor wordt dan wel een extra vergoeding gegeven uiteraard.

Geen enkele redder wil die extra prestatie uitvoeren.

Voor zwemlessen voor scholen is het minder belangrijk dat de lesgever telkens dezelfde is; hier zouden de redders elkaar dus wel kunnen afwisselen, telkens binnen het uurrooster. We doen dit (nog) niet. Mocht dit zo zijn, dan vind ik het maar normaal dat de scholen een extra vergoeding zouden betalen. Met de maximumfactuur ligt dat weer moeilijk.

Hoe dan ook zouden onze redders eerst deftig opgeleid moeten worden. Als je dit opneemt in een functiebeschrijving, moet je hierop ook aanwerven/selecteren. Wij hebben dat niet kunnen doen wegens tijdsgebrek en gebrek aan kandidaten die zowel het reddersdiploma als een bewijs van competente lesgever kunnen voorleggen.

Lesgeven moet je met passie doen; anders kun je nooit een goeie lesgever zijn.

Dag Siska

De redders bij ons geven geen zwemles in opdracht van het AGB.

Enkelen doen dit wel privé.
On bad is heel populair bij privelesgevers. De vraag is hier ook enorm, dus wij laten er heel wat toe.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden