Beste collega's,

Vraag of er onlangs een omschakeling is gebeurd van D naar C niveau voor redders in jullie bestuur?

Hoe is dit verlopen? Wat waren de voorwaarden? Zijn er nieuwe examens uitgeschreven?

Ik heb het probleem dat er 1 redder het diploma heeft van lager middelbaar onderwijs. In de RPR staat dat er enkel kan worden omgeschakeld indien je een diploma hebt van hoger middelbaar onderwijs. Zijn er onder jullie die deze zelfde problematiek hebben gehad? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg

Linda Swennen, zwembadbeheerder Arendonk.

Weergaven: 179

Reacties op vraag/bericht

Dag Linda

Onze redders worden begin 2020 C.
Dit is het resultaat van een weging van 'alle' functies binnen het bestuur.
Het feit dat zij ook de balie doen, zwemles geven, permanent bijscholen, avond- en weekendwerk hebben was voldoende om het bestuur te overtuigen.
Het examen moet nog georganiseerd worden.

Groeten van Marc

Hé Linda, we zitten met dezelfde oefening. Hoe het er nu naar uitziet is dat er een nieuwe functie als polyvalente medewerker zal ontstaan. Hiervoor moeten ze uiteraard een redderdiploma hebben maar ook aan de balie werken.

Voor baliewerk zal er een examen afgenomen worden.

Informeer eens bij het zwembad van Kontich. Zij zijn daar al mee gestart en hebben tevens een presentatie gegeven op de trefdag zwembad in Kortrijk. Idem zwembad van Dendermonde.

Groeten Ellen



Marc Vlogaert zei:

Dag Linda

Onze redders worden begin 2020 C.
Dit is het resultaat van een weging van 'alle' functies binnen het bestuur.
Het feit dat zij ook de balie doen, zwemles geven, permanent bijscholen, avond- en weekendwerk hebben was voldoende om het bestuur te overtuigen.
Het examen moet nog georganiseerd worden.

Groeten van Marc

Super bedankt Marc voor je toelichting.
 
Linda Swennen zei:



Marc Vlogaert zei:

Dag Linda

Onze redders worden begin 2020 C.
Dit is het resultaat van een weging van 'alle' functies binnen het bestuur.
Het feit dat zij ook de balie doen, zwemles geven, permanent bijscholen, avond- en weekendwerk hebben was voldoende om het bestuur te overtuigen.
Het examen moet nog georganiseerd worden.

Groeten van Marc

Wat laat met mijn antwoord  waarvoor mijn verontschuldigingen, maar in Ieper behouden we de redders in D-niveau.  Ze  worden niet ingezet als polyvalente medewerkers, geven evenmin zwemles en hun functiebeschrijving blijft beperkt tot hun basistaken als redder. Pogingen om hun takenpakket (en functiebeschrijving) aan te passen werden vanuit het team van redders altijd geweigerd.

Ivan

Dag Ivan,

Beter laat een reactie dan nooit hé. Dus super bedankt voor je reactie.

Mvg Linda Swennen

Ivan Decroix zei:

Wat laat met mijn antwoord  waarvoor mijn verontschuldigingen, maar in Ieper behouden we de redders in D-niveau.  Ze  worden niet ingezet als polyvalente medewerkers, geven evenmin zwemles en hun functiebeschrijving blijft beperkt tot hun basistaken als redder. Pogingen om hun takenpakket (en functiebeschrijving) aan te passen werden vanuit het team van redders altijd geweigerd.

Ivan

Dag Linda,

bij ons worden de redders als sinds de omschakeling van Intercommunale naar Stad (2000-2001) in c-niveau betaald.

In het begin zijn er wel redders aangenomen geweest die ook geen middelbaar diploma hadden (de reden was omdat er anders veel potentiële redders niet in aanmerking kwamen en er toen ook een te kort was). Sinds enkele jaren nemen we nieuwe redders enkel aan als zij ook een diploma hoger middelbaar hebben.
Ik heb me laten vertellen dat het mogelijk moet zijn om deze diploma vereiste voor bv enkel de redders te laten vallen, als je bv problemen hebt om voldoende kandidaten te vinden.

Onze redders zijn "multi-functioneel", maar worden niet aan de kassa ingezet en geven geen les. Wel doen zijn alle onderhoud in de zwemhal, helpen zij met de poetsdames indien nodig, organiseren zij ook evenementen mee en doen kleine technische herstellingen of werken.

Tijs

Zwembad Olympos

Dag Tijs,

Top bedankt voor je fijne antwoord. Ik neem het hier mee in de besprekingen.

Via deze weg nog een top 2020 jaar gewenst.

Tijs Robbens zei:

Dag Linda,

bij ons worden de redders als sinds de omschakeling van Intercommunale naar Stad (2000-2001) in c-niveau betaald.

In het begin zijn er wel redders aangenomen geweest die ook geen middelbaar diploma hadden (de reden was omdat er anders veel potentiële redders niet in aanmerking kwamen en er toen ook een te kort was). Sinds enkele jaren nemen we nieuwe redders enkel aan als zij ook een diploma hoger middelbaar hebben.
Ik heb me laten vertellen dat het mogelijk moet zijn om deze diploma vereiste voor bv enkel de redders te laten vallen, als je bv problemen hebt om voldoende kandidaten te vinden.

Onze redders zijn "multi-functioneel", maar worden niet aan de kassa ingezet en geven geen les. Wel doen zijn alle onderhoud in de zwemhal, helpen zij met de poetsdames indien nodig, organiseren zij ook evenementen mee en doen kleine technische herstellingen of werken.

Tijs

Zwembad Olympos

Zelfde situatie bij ons als in Ieper. Ik ben voorstander om redders in te zetten in andere functies (kassa/les geven) maar dan moeten ze daar zelf voor open staan. Vreemd genoeg staan er weinig redders daarvoor te springen bij ons. Het opleggen als voorwaarde bij aanwerving is een gevaarlijke situatie, want de zoektocht naar de witte raven is nu al zeer moeilijk.

Ivan Decroix zei:

Wat laat met mijn antwoord  waarvoor mijn verontschuldigingen, maar in Ieper behouden we de redders in D-niveau.  Ze  worden niet ingezet als polyvalente medewerkers, geven evenmin zwemles en hun functiebeschrijving blijft beperkt tot hun basistaken als redder. Pogingen om hun takenpakket (en functiebeschrijving) aan te passen werden vanuit het team van redders altijd geweigerd.

Ivan

Hoi Andrès, 

Bedankt voor je reactie, ik neem deze zeker nog mee in de verdere onderhandelingen.

Hier in Arendonk was de eerste reactie van de redders ook niet zo positief om hun takenpakket uit te breiden naar de kassa. Nu ze ruim 2 jaar deze taken uitvoeren zijn er zelfs enkele die juist heel tevreden zijn dat ze bepaalde momenten aan de kassa kunnen werken. Zo zijn ze even uit de drukte, warmte, lawaai,...

Mvg Linda Swennen
 
Andrès Van de Weghe zei:

Zelfde situatie bij ons als in Ieper. Ik ben voorstander om redders in te zetten in andere functies (kassa/les geven) maar dan moeten ze daar zelf voor open staan. Vreemd genoeg staan er weinig redders daarvoor te springen bij ons. Het opleggen als voorwaarde bij aanwerving is een gevaarlijke situatie, want de zoektocht naar de witte raven is nu al zeer moeilijk.

Ivan Decroix zei:

Wat laat met mijn antwoord  waarvoor mijn verontschuldigingen, maar in Ieper behouden we de redders in D-niveau.  Ze  worden niet ingezet als polyvalente medewerkers, geven evenmin zwemles en hun functiebeschrijving blijft beperkt tot hun basistaken als redder. Pogingen om hun takenpakket (en functiebeschrijving) aan te passen werden vanuit het team van redders altijd geweigerd.

Ivan

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden