Collega's,

vraagje ivm het schoolzwemmen bij code oranje: moeten de klassen onderling afstand houden van elkaar? Of mogen bij het zwemmen de groepen gemengd worden (van eenzelfde school)? Dit is me niet duidelijk, sommige van onze scholen willen niet komen omdat ze de scheiding niet kunnen hanteren, andere scholen willen komen zoals normaal...

Leggen jullie extra maatregelen op aan de scholen/leerkrachten?

Alvast bedankt! Wij moeten nog opstarten met het schoolzwemmen...

Tijs Robbens

Zwembad Olympos

Weergaven: 152

Reacties op vraag/bericht

Binnen éénzelfde school mogen nog verschillende klassen samen sporten in het basisonderwijs, volgens mij. Zie onderwijs.vlaanderen

Ik stel me nu wel de vraag wat ze exact bedoelen met de eerste zin : mengen van basis + secundair samen, of uberhaupt geen klassen mixen van basis, én ook geen klassen mixen van secundair. Hmmm ???

Noodlijn, kabinet Weyts ?

In het protocol voor code oranje van de scholen is klasbubbel geschrapt en vervangen naar klasgroep. Maar daar worden verschillende invullingen aan gegeven blijkbaar: sommige scholen scheiden echt de klassen nog, andere kunnen dat niet bolwerken en beschouwen bv alle eerste leerjaren als 1 groep, de 2e leerjaren als een andere groep enz...

...en op de speelplaats lopen al die klassen kriskras door elkaar ....

Helaas heeft het probleem zichzelf voorlopig opgelost ... 

Wel; ook dat is toch weer onduidelijk.....? Akkoord, zwembad moeten sluiten voor publiek maar er wordt overal gezegd dat men de activiteiten voor -12jarigen wil behouden. In dat opzicht kun je interpreteren dat zwemclub en zwemlessen voor -12jarigen, en schoolzwemmen voor basisonderwijs wel zou mogen doorgaan. Dat is geen ongeorganiseerd publiek.

Ik ben benieuwd wat hierover nog gezegd gaat worden.

Dag allemaal,

Even terug inpikken op deze. Hoe organiseren jullie het schoolzwemmen terug na de kerstvakantie? Nu de kleurcodes een beetje onder het stof liggen, hanteren jullie wel opnieuw de richtlijnen van Code Oranje? Concreet: Zijn er meer scholen tegelijkertijd aanwezig in het bad?  

Momenteel heb ik in mijn planning de middelbare scholen telkens alleen in het bad, en de lagere scholen met max. 2 scholen tegelijk. In de praktijk gaat dit betekenen dat het bad zo goed als leeg is als 1 middelbare school komt, aangezien die soms met heel kleine groepen hier zijn. 

Zou ik hier een tweede school bij kunnen steken? 

Hey Tijs,

Zelf probeer ik zoveel mogelijk klasgroepen van verschillende scholen van elkaar te scheiden.
Bijvoorbeeld: School A verlaat het zwembad. School B wacht aan hun omkleedruimte tot school A in hun omkleedruimte zit.

Het zou niet moeten normaal gezien, maar gezien de huidige cijfers trachten we dit in de mate van het mogelijke toe te passen.

In het zwembad: Ook afstand tussen de twee klasgroepen houden indien ze niet van dezelfde school zijn.

Dit kan door kegels, een extra baan ertussen die leeg blijft, scheidingstouwen,...

Leerkrachten moeten bij ons hun mondmasker dragen.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden