Collega's,

Enerzijds ben ik blij dat de zwembaden opnieuw open mogen, maar anderzijds vind ik het een vreemde wending: alle signalen wezen op een sluiting tot eind dit jaar. Wat vinden jullie hiervan?

Zou clubzwemmen al mogen? Dit lijkt me vreemd, omdat clubs indoor nog niet mogen trainen.

Hoe definiëren ze "subtropische zwembaden"?

Ook de timing is krap en snel: kunnen jullie al snel openen?

Ik weet dat onze lokale veiligheidscel geïnteresseerd zal zijn in wat de andere zwembaden van plan zijn alvorens ze voor ons een beslissing nemen, daarom deze vraag.

Alvast veel succes voor de opstart!

Tijs Robbens

Zwembad Olympos Dendermonde

Weergaven: 197

Reacties op vraag/bericht

Dag Tijs

zwembad Brakel gaat sowieso vanaf morgen opnieuw terug open. Dit weekend reeds toestemming gekregen van het schepencollege. Wij beschikken wel enkel over klein sportbad. Clubs ga ik nog niet toelaten, enkel individueel baantjeszwemmen. 

Het enige wat voor mij nog niet duidelijk is, is of dat het schoolzwemmen ook opnieuw mag opstarten. Ik vermoed van wel.

Nicky 

zwembad Brakel

Dag Tijs

Ik volg jou: hoewel het goed nieuws is voor de zwemmers en zwembaden, is het een beetje een vreemde beslissing van de regering.

Onze situatie hier in Overijse is nog een beetje anders: we zijn in de laatste fase van een verbouwing waardoor ons zwembad de voorbije 2 jaar gesloten was. We hadden een gefaseerde opening voorzien: eerst de club (vanaf 9 november normaal, dus uitgesteld), dan de scholen na de kerstvakantie en publiek vanaf februari.

Sinds dit weekend komt er natuurlijk wel wat druk vanuit de zwemclub, maar wij wachten toch nog even af tot er meer duidelijkheid is vanuit Sport Vlaanderen over clubzwemmen. Onze gemeentelijke corona-crisiscel vergadert later deze week, dus wij stellen onze opening sowieso nog even uit. 1 december (morgen dus) krijgen we personeelsmatig overigens ook niet georganiseerd.

Ook voor jullie veel succes!

Dag Tijs.

Jammer genoeg opnieuw beslissingen boven ons hoofd met een veel te krappe deadline. Wij hebben deze ochtend gecommuniceerd dat we morgen nog niet openen. Dat is gewoon niet haalbaar. Al ons personeel is elders tewerkgesteld, er is nog geen duidelijkheid over het protocol en de bezetting....tevens ook tekort aan personeel door onze sluiting in 2021.

We proberen tegen woensdag duidelijkheid te krijgen over de bezetting en dan de knoop door te hakken. Eventueel openen vanaf maandag (beperkt voor schoolzwemmen, trainingen -12 zwemclub en baantjeszwemmen).

Wij sluiten sowieso tijdens de kerstvakantie waardoor openen voor slechts 2 weken wel vragen doet rijzen...

Wordt vervolgd...

Dag Tijs

Het is idd weer een vreemde beslissing. Niemand binnen onze sector had dit verwacht. Er zal toch stevig ergens onderhandeld zijn lijkt mij :).

In Mechelen heropenen we donderdag 3/12. Morgen was helemaal niet haalbaar. Clubs - 13 jaar zullen pas vanaf maandag kunnen. 

Succes iedereen!

Wij openen pas op zaterdag 12/12; burgemeesterbesluit.

In het MB staat dat de zwembaden mogen openen met uitsluiting van het recreatief gedeelte. Het is dus duidelijk dat de versoepeling echt bedoeld is voor het sportzwemmen/baantjes trekken.

In die zin openen wij enkel het sportbad 25m en laten wij geen gezinnen met kinderen ook spelen in het instructiebad want anders had ons peuterbad (als recreatief element) wel open gemogen. De volgende weken staan dus enkel in teken van baanzwemmen.

De zwemclub start niet op omdat voor hen nog steeds de regel geldt dat zij enkel mogen trainen met -12jarigen. Wij hebben een recreatieve club, geen competitieve.

Wij zijn vandaag geopend, maar het was alle hens aan dek.

Het was wel moeilijk om te communiceren met de gebruikers (scholen, clubs, individuele zwemmers), omdat er over de details nog geen duidelijkheid was. Als ik me niet vergis, was het nieuwe protocol er gisterenavond? Dat terwijl je open gaat 1/12. We hadden zo bijvoorbeeld naar de scholen toe strengere grenzen gecommuniceerd dan nodig.

Schoolgroepen mogen tot max. 50 personen komen zwemmen (kleine regel in het protocol). Wij waren verrast dat dit mocht.

Nog veel succes aan iedereen!

Edith Renne

De Warande Wetteren

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden