Geachte collega's,

 

De gemeente Kapellen wenst binnenkort een nieuwe sporthal (24m x 44m) te bouwen.

Een belangrijke keuze is hierbij het type van sportvloer.

puntelastisch, vlakelastisch, mixelastisch, combi-elastisch,...

toplaag uit hout, rubber,...

 

we verwachten dat in deze sporthal voornamelijk volleybal, zaalvoetbal en badminton gespeeld gaan worden op recreatief niveau.

Met welke criteria zouden jullie rekening houden bij de keuze van de sportvloer naast de Europese norm EN 14904?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ben Martens

 

Weergaven: 948

Reacties op vraag/bericht

Geachte,

Wij bouwen ook een nieuwe sporthal en onze keuze voor sportvloer is gegaan naar een combinatie van vlak- en puntelastisch. Het betreft een houten onderbouw met een PUR toplaag. Wij hebben voor deze sportvloer gekozen omdat alle sporters hier voordeel uithalen, ook de kinderen. Deze vloer is ook heel aangenaam om op te sporten.

Bij ons wordt er basketbal, volleybal en badminton op gespeeld, zij het wel in competitieverband.

Daarnaast renoveren wij een bestaande sportvloer en daar zal gekozen worden voor een PUR 12+3. Hier is de reden omdat we slechts weinig ruimte hebben om een opbouwvloer te plaatsen. Op deze sportvloer komen de scholen sporten en wordt er ook nog volleybal gespeeld.

Veel succes met de keuze!

Hoi Ben, alles oké?

Wij zijn op dit moment ook bezig met de procedure voor een nieuwe sportvloer (weerhouden voor subsidiëring); wij hebben dezelfde sporten in onze hal (enkel volleybal bijkomend als competitiesport) en wij gaan voor een vlakelastische vloer en als de prijs het toelaat een combi-elastische (PU) vloer...

Wil je kwaliteit en heb je hiervoor de centen, ga dan voor combi-elastisch. Een kunststoftoplaag is gebruiks- en onderhoudsvriendelijker dan hout.

Dag Ben

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar een mixelastische sportvloer.  Eentje waarbij je de voordelen van punt- en vlakelestatische vloeren combineert en niet de nadelen.  De ideale toplaag voor mij is linoleum omdat het gemakkelijk is in onderhoud, warm aanvoelt en zeer slijvast is.  Hout, rubber en PU hebben volgens mij deze voordelen niet.  Wij hebben al sedert 1999 de Polyfer Topsport liggen en zijn er zeer tevreden over.  Onze sporthal, squash en klimmuur, waar dezelfde vloer ligt, hebben al 2 maal volledig onder water gestaan en de vloer ligt er nog steeds.  Altijd welkom om eens te komen kijken/testen.

ik volg volledig de mening van Marc Vlogaert, wij hebben ook de Polyfer Topsport liggen en zijn daar heel tevreden over, een minpunt is dat deze vloer geen puntbelasting verdraagt, maar daar valt altijd rekening mee te houden.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden