We willen graag samen met een school hun sporthal vernieuwen en deze dan ook, voornamelijk in de avonduren, openstellen voor andere gebruikers. Heeft er iemand voorbeelden van intentieverklaringen, contracten, overeenkomsten of iets dergelijk van gemeenten met scholen om de samenwerking te realiseren?

Weergaven: 225

Reacties op vraag/bericht

Ik kan je niet helpen maar ben wel mega geïnteresseerd.  We hebben de intentie om samen met een scholengemeenschap een nieuwe sporthal te bouwen.  Tijdens de schooluren voor hen en alle andere uren voor ons.  Ik volg met argusogen.

hier van 't zelfde Peter en Marc: onze grootste school start met een nieuwbouw waarbij er een nieuwe sporthal wordt gebouwd waarvan de sportdienst zou kunnen gebruik maken na de schooluren.....hopelijk kan er ons iemand op weg helpen...

ik heb wel een paar overeenkomsten van gemeenten met scholen over het naschools gebruik, maar nog niet zo zeer over de bouw of renovatie. Als dat kan helpen, dan zal ik ze bundelen voor in onze kennisbank, dan kunnen jullie ze daar terugvinden. gr lien

bedankt Lien!!

Wij hebben in 2010-2011 een dergelijk project gerealiseerd in de binnenstad (sporthal Paardenstraatje - zie ook kort artikel in tijdschrift 222), namelijk bouw van een nieuwe sporthal op grond van de school, waarbij stad (AGB) bouw heeft uitgevoerd en nu instaat voor het beheer. School die betrokken is, heeft voorrangsregeling voor alle daguren. Clubs hebben het gebruik 's avonds.

Doordat er meerdere partijen betrokken waren (o.a. stad, AGB, school, overkoepelende scholengroep, private partner van wie een stuk gebouw is aangekocht), werden er verschillende documenten vooraf opgesteld om ieders inbreng vast te leggen. Ik bekijk even hoe ik jullie die documenten best kan bezorgen.

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden