Beste collega's

Om energie te besparen hanteren wij reeds enkele jaren het volgende principe wat betreft belichting

Bij competitie , badmintontraining en tennis wordt volledige belichting gegeven.
Bij alle andere trainingen geven wij halve belichting.

Uiteraard dit wel toegepast volgens de minimum verplichte lux volgens de federatie
In het begin hadden wij wel wat weerstand maar de clubs zijn dit ondertussen gewoon TOT hier kortelings gestart werd met privé basketbaltraining aan getalenteerde basketters die hier wel een serieus probleem rond maken.
Wij hebben hier geen  basketbalcompetitie of club.
Mag ik een reactie vragen van diensten die hier ervaring met hebben?

Alvast bedankt

mvg
Sportdienst Balen
Sportfunctionaris
Chantal Bylemans

Weergaven: 329

Reacties op vraag/bericht

Dag Chantal, onze sporthal is ook uitgerust om de lichten op halve sterkte te laten branden.  Helaas kunnen we dit enkel gebruiken tijdens het schoonmaken :-)  Al onze clubs hebben vanaf dag 1 hier moeilijk over gedaan. Wij hebben ze niet kunnen overtuigen.

Dag Chantal,

 

Wij hebben hier ongeveer dezelfde regeling als bij jullie.  Alleen maximum verlichting bij competitie (van de eerste ploeg) (tussen 600 en 650 lux)  (800 lux voor europese wedstrijden.  Dit vooral voor de televisieopnames)

Voor trainingen (en ook voor jeugdcompetities) zetten wij de verlichtingssterkte op 300-350 lux.

 

 

hoi chantal,

wij geven ook enkel volle verlichting voor wedstrijden of op uitdrukkelijke vraag, voor de rest is het ook halve sterkte (en dan nog dimbaar in functie van dagverlichting)

groetjes!

mieke

Hoi Mieke,

Maar wanneer ga je in op een uitdrukkelijke vraag?

 

grtjs

Chantal

is een beetje afwegen, maar meestal doen wij daar niet moeilijk over,

kan mij wel voorstellen dat het moeilijk is als de ene het wel krijgt en de ander het niet, maar wij hebben daar eigenlijk nog geen klachten over gehad

Dag Chantal,

 

wij hebben net een nieuwe sporthal en passen hier de volgende regeling toe:

- competiewedstrijden: 500 luxx

- trainingen voor alle sporttakken: 350 luxx

- scholen/onderhoud: 150 luxx

Basketbal komt er pas vanaf volgend jaar bij dus ik kan daarover nog niets mee geven.

 

Hopelijk kan je hier iets mee.

 

Groeten,

 

wendy

RSS

© 2024   Gemaakt door Netwerk Lokaal Sportbeleid.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden